Podemos fizo públicu esti martes el so programa marcu autonómicu col que va acudir nes 13 Comunidaes nes que se celebren comicios el próximu 24 de mayu. El documentu, que denominaron 'El programa del cambiu', consta de 215 midíes, ente les que destaquen, por exemplu, recuperar o crear nuevos impuestos, quites a les hipoteques, la paralización de los desahucios o sanciones pola acumulación de más de diez viviendes vacíes.
FISCALIDÁ Y OTRES MIDÍES ECONÓMIQUES
- Recuperación del impuestu sobre'l patrimoniu ellí onde quedara derogáu "de facto", asina como la reducción del mínimu exentu y la revisión de les deducciones y bonificaciones existentes. En concreto, propón amenorgar el mínimu exentu a un patrimoniu netu de 400.000 euros, frente a los 700.000 euros aplicables de manera xeneral.
- Derogación de les bonificaciones nel impuestu de sucesiones y donaciones.
- Revisión de "la mayor parte de les deducciones na cuota autonómica del IRPF que se practiquen nesti momentu" y que nun tiene calter redistributivo con sen progresivu.
- Subida de la progresividá del tramu autonómicu del Impuestu sobre la renta de les persones físiques (IRPF), baxando los tipos mínimos qu'afecten a les rentes inferiores a 25.000 euros, anidiando los tipos ente 25.000 y 50.000 euros y aumentando los tipos impositivos de les rentes superiores a los 50.000 euros.
- Nuevos impuestos sobre la contaminación atmosférica, sobre actividaes d'altu riesgu ambiental, sobre'l dañu medioambiental causáu poles grandes árees de venta, y sobre les bolses de plásticu d'un solu usu.
- Creación d'una ecotasa que grave los establecimientos turísticos pa correxir los sos impactos medioambientales, sociales y culturales.
- Revisar l'Impuestu sobre tresmisiones patrimoniales y actos xurídicos documentaos.
- Declaración de les comunidaes autónomes como zones llibres de 'fracking'.
VIVIENDA Y SUMINISTROS BÁSICOS
- Paralización los desahucios "qu'afecten a los deudores de bona fe que nun pudieren facer frente a los sos pagos por alcontrase nuna situación de dificultá económica".
- Implantación d'un procedimientu xudicial simplificáu pa la reestructuración y cancelación de deudes, que va contemplar la limitación de la deuda hipotecaria al valor del bien hipotecáu --más conocida como dación en pagu--; la posibilidá d'axustar la deuda pendiente al valor actual de la vivienda --per mediu d'una nueva tasación colos precios actuales y non los del tiempu de la burbuya--; y la dación en pagu retroactiva, a la que van poder acoyese "toles persones con deudes hipotecaries vives que yá entregaron la so vivienda al bancu".
- Creación d'un Serviciu Públicu del Derechu a la Vivienda pa comparecer nos procedimientos xudiciales y evitar desagospios forzosos sin alternativa habitacional. "Va encamentar a l'autoridá xudicial pa que se paralicen los desahucios que nun cumplan colos estándares internacionales de derechos humanos", añaden.
- Prohibición de contratar dende les Alministraciones Públiques con entidaes bancaries qu'executen desahucios.
- Procedimientu pa sancionar económicamente a entidaes o persones que tengan más de diez viviendes vacíes, y nun quieran sacales al mercáu del alquiler. Nos casos bien graves, contemplen "la cesión obligatoria temporal de la vivienda pa la xestión pública".
- Suministru de lluz, agua y gas garantizáu. Van torgar el corte d'estos servicios "cuando se trate de la vivienda habitual del consumidor y cuando l'impagu de la factura se deba a motivos ayenos a la so voluntá". Tamién van establecer un mínimu vital d'eletricidá y gas mensual por familia.
- Va estudiase la creación, per parte de cada Comunidá Autónoma, d'una empresa comercializadora d'eletricidá de titularidá público.
- Desarrollar un Plan de Garantía de Renta p'ameyorar y coordinar les denominaes "Rentes Mínimes d'Inserción" que yá existen en munches Comunidaes, y otres midíes asemeyaes. Unu de los oxetivos va ser averar estes rentes, "de forma gradual y en virtú de les posibilidaes", al Salariu Mínimu Interprofesional (SMI) añal.
- Desarrollar un plan gradual pa la implementación de la xornada llaboral de 35 hores col fin de repartir l'empléu, empezáu nel ámbitu de l'Alministración Pública.
- Creación de la Oficina Pública de Protección frente a la Discriminación, pa denunciar situaciones d'esplotación llaboral, acosu y discriminación.
- Desarrollu de la banca pública nes Comunidaes Autónomes.
- Renegociación de la deuda pública de les Comunidaes col Estáu, al traviés de los tipos d'interés, periodos de falta, plazos de vencimientu y amortización.
EDUCACIÓN, SANIDÁ Y SERVICIOS SOCIALES
- Reducción d'alumnáu por aula nos centros públicos, estableciendo un máximu de 20 n'Infantil, 23 en Primaria, 25 en Secundaria, 30 en Bachilleratu, 15 en Formación Profesional Básica y 25 nos ciclos formativos de grau mediu y superior.
- Reducción de les hores lectives del profesoráu
- Mecanismos d'evaluación per parte de l'Alministración Pública pa garantizar que nos centros concertaos s'ofreza "una educación de calidá acorde colos principios constitucionales".
- Educación infantil universal y de baldre dende los 0 años.
- Incentivos na contratación de padres y madres solteros, asina como mayor flexibilidá horaria y permisos pal cuidáu de fíos más llargos que nel casu de les pareyes.
- Van Garantizar la cobertoria de la interrupción voluntaria del embaranzu pol sistema públicu de salú.
- Declarar el derechu a una muerte digna.
- Promover la fabricación de melecines xenériques que seyan beneficioses pa los enfermos con tratamientos bien caros, como la hepatitis C.
- Baxar el númberu de cesárees y los partos inducíos.
LLUCHA CONTRA LA CORRUPCIÓN Y TRESPARENCIA
- Obligación de los cargos electos y de llibre designación de realizar una declaración de gastos mensuales relativos al exerciciu de la so función (gastos de representación, telefonía, etcétera).
- Llei de prohibición de "les puertes xiratories" y de regulación de 'lobbies' pa regular "les organizaciones d'intereses" en cada Comunidá Autónoma y les sos relaciones colos altos cargos. "Va facese esplícita la incompatibilidá del exerciciu de cargos públicos con determinaes actividaes privaes".
- Creación de la Oficina Virtual del Funcionariáu pa que los funcionarios públicos puean señalar "de forma anónima" los espedientes alministrativos que xulguen irregulares a les instituciones de control y prevención, que van tener un accesu ilimitáu a ellos.
- Protección llaboral a los emplegaos y emplegaes públicos denunciantes o testigos en procesos de corrupción.
- Evaluación de la deuda de l'Alministración Pública y de les empreses con participación pública en capital, consorcios ya institutos públicos pa detectar posibles responsabilidaes sancionables, lo mesmo económiques como llegales de gobiernos anteriores, y abrir procesos de reestructuración de la deuda nes instancies correspondientes y en virtú del Estáu de derechu.
- Reducción drástico de los altos cargos nes comunidaes autónomes.
MEDIOS DE COMUNICACIÓN
- "Democratización" de los conseyos de radio y televisión públiques a partir d'una elección que respete les mayoríes y les minoríes parlamentaries y na que participe la sociedá civil al traviés d'un Conseyu Ciudadanu de participación.
- Desgubernamentación de los medios públicos, plan de desarrollu de los medios sociales (tercer sector), aprobación d'una llei audiovisual que se va negociar col sector.