Moreda acoge la lectura del monólogo ganador del concurso relatos de Humanitarios

Moreda acoge la lectura del monólogo ganador del concurso relatos de Humanitarios

Ayer se celebró la lectura del monólogo ganador de la XIV edición de relatos de la Sociedad Humanitarios de Moreda en la Casa de Cultura de la Localidad allerana. El espectáculo contó unas 40 personas que no pararon de reírse. Además de la interpretación del Monólogo 'La Constitución Asturiana' los asistentes disfrutaron de la música  de los alumnos del Conservatorio.

 

Se repartieron 15 ejemplares de la Constitución los cuales fueron firmados por el autor.

 

 

 

A continuación reproducimos la lectura: 

 

 

LA CONSTITUCIONONA

 

Yo sé lo que va pasar n´Asturies nel futuru. ¡Non, tranquilos! Nun sé´l númberu premiau del Euromillón. Nun tuvi nel futuru, pero ya me lu imaxiné cola mente... y sé lo que fae falta pa tener una Asturies fuerte... falta la Constitución asturiana. La Constitucionona.

Estamos d´alcuerdu en que Asturies tién que pegar un xiru importante nos prósimos años. Tal y como tá fecha Asturies, tá derrumbándose… Tamos viniendomos abaxo como si mos hubiera fecho Calatrava…

Si nun mos apuramos, podemos pasar del slogan ‘Asturies, paraíso Natural’, a estiotru de ‘Asturies, una mierda más de Calatrava’.

¿Qué coses hai de remocicar n´Asturies? Munches. Esto sólo lo arregla una Constitución Asturiana.

La primera constitucionona asturiana de la historia. Lo primero que necesitamos ye un nome: La constitución… Yera lo que faltaba.

Artículu númberu uno. Queda formá como capital d´Asturies, el pueblu de los güelitos de ca ún. Nun hai mayor capital que´l pueblu de los güelitos.

Artículu númberu dos. Tou asturianu tien la obligación de cantar el himnu d´Asturies al pasar el Negrón…

Tou asturianu tien el derechu y deber de llorar ca vez que vuelve de Lleón y ve que n´Asturi está lloviendo. Tou´l viaxe dende Benicasim con sol… y llegues y pumba, llueve… dan ganes de llorar.

Artículu númberu tres. Tou asturianu sedrá educáu nel pronósticu del clima…

“Paez que va a llover”, “va caer una gordísima”, “eses nubes traen nieve”, “vamos moyamos”

Sobre la lluvia hai un tema claru… cuando tas con un NO-Asturianu, yo qué sé, un amigu que vien a vete, y ponse a llover, aunque ya sea lluvia fuerte, tienes la obligación de dicir “bah, son cuatro gotes”... (respirar fondo)… qué goce ye esa sensación de superioridá que te da… creeste un superhéroe, l´agua nun te afecta. Ta lloviendo a chorros y dices: “esto n´Asturias ye orbayu”.

Siénteste superior… Pero tas faciendo´l gilipollas…

Ye verdá, cuando tas con un turista tienes que facer como que la lluvia fina nun va contigo...quítestela como si fuera polvu (quitase´l polvo del hombru)

“Bah, esto nin moya” Cuando sabes que tas empapándote!!!

Artículu númberu cuatro. Tou asturianu tien el derechu y´l deber de asistir a tres fiestes de práu por persona y añu.

¡Qué duro, eh!

Ye una constitución de mínimos… mínimo tres!!! Másimo… tantes como días del añu, y a veces más, que pues dir a una sesión vermú pola mañana a una fiesta y pela nuechi a les orquestes de otra…

Teo un collaciu que lo intentó nel 2012… quedo-y cara de bollu preñáu…

Artículu númberu cinco. Tou asturianu tien el derechu y´l deber de contar un chiste de gallegos al menos una vez al añu…

A mí el acentu gallegu dame muncha risa…  ‘Caraio, con solo poner acento gallego ya me entra la risa”. (Acentu gallegu)

Artículu númberu seis. Tou asturianu tien el derechu y la obligación de dir a tres xornades gastronómiques al año…

Hai tantes xornaes gastronómiques que un osu pue cruzar Asturies de xorná gastronómica en xorná gastronómica sin pasar fame…

Podemos llegar a ver un día un osu cola familia nes xornaes gastronómiques de les cebolles rellenes de l´Entregu.

Hai tantes xornáes gastronómiques y de pinchos… que si unes tolos pinchos y los platos en llínea… llegamos a la lluna… o más allá… llegamos a casa dios…

Güei los pinchos modernos nun hai quien los entienda, la xente que fae pinchos, en qué piensa…! a mí fáltenme estudios pa saber entender un pinchu modernu… cebolla caramelizao, bacalao, cecina, boletus… too  pue mazase, too val… podríen echamos arena, plastilina o piedres y nun mos enteraríemos.

L´otru díi llegó un familiar míu diciendo que tenía piedresnel riñón y él creía que yeran restos d´un pinchu que había comío… taba seguru, decía “esto téngolo yo por un pinchu que comí´l otru día n´Uvieu’.

Artículu Númberu siete: Tou asturianu tien derechu a dicir que les fabes que prepara so má son les meyores del mundu.

Tou asturianu tien derechu a dicir que la tortiella que-y prepara so má ye la meyor del mundo.

…Ye más, tou asturianu tien derechu y el ¡DEBER! de dicir que so ma ye la meyor cocinera del mundu.

Artículu númberu ocho. La educación básica asturiana tendrá´l ciclu obligatoriu d´artes, cola especialidá´n imitadores de Victor Manuel y Arturo Fernández…

Artículu númberu nueve. Capueblu tendrá la obligación de tener al menos un chigre u pue comese muncho y bien, una estatua horrible que naide entienda, un par rotondes y al menos un tuntu el pueblu…

Digo al menos un tuntu el pueblu, porque pues tener los que quieras, hai alguna ciudá  u los críen a pataes

Ya nun hai tontos del pueblu como los de antes… Agora el más tuntu sabe dirixir un club de fútbol…

En Pola Llena, Tomasón, ye´ltuntu el pueblu de los últimos años, el chaval tien una carrera n´empresariales… pero tuvo que metese a tuntu el pueblu porque nun encontraba trabayu de lo suyo. Agora vende rifes del lenense mientras pasa la crisis.

Artículu númberu diez. Toa asturiana tendrá el derechu de mandar al so maríu a dormir al sofá si ronca muncho… o si-y da pola gana.

¡Ya casi tenemos redactá la primera constitución asturiana! Podemos llamala ‘La Constitución, Asturies ye la de dios’

Si ye que podemos da-y estinome, porque lo que más preocupa del futuru y de la constitución ye cómo vamos llamar a les coses n´un futuru… porque ún sabe que empieces a madurar cuando llames a les coses pol so nome.

De chaval cambies-y´lnome a munches coses. La fin de semana ye´lfinde, la nuechi del xueves llámesla el xuernes…y tar mancáu llámeslo ‘tar chungu’.

De chaval a la gasolina llámesla ‘Gasofa’. Gasofa. ¡Pero qué pallabra ye esa! Gasofaparez un personaxe de la biblia… Josuá, Jeremias… y Gasofa.

Un artículu de la constitución asturiana que nun pues escaecese…

El artículu de regalu... toa constitución debería tener un artículo pa regalar.

Por exemplu, Artículu de regalu...:Toa ma tien la posibilidad de regalar una hostia al fíu, si se porta mal.

Tamién podemos llamalo artículu 'espuela', tou asturianu tien derechu a tomar la espuela un díi de vermú.

¿Cómo creéis que mos pue dir con esta Constitución? Meyor, quiciás.

¿Pero seremos más felices o comeremos perdices...? o pitos de caleya.

O quizás Teberga se mos quiera independizar d´Asturies. Como nel casu de los catalanes. Teberga independiente… vaya matu que pue montásemos.

A mí esto del futuru dame muncha pena. Yo quiero estar nelfuturu cuando llegue, pero nun me dexen. Poques coses van a llegar al futuru de l´asturies de güei´n día… un amigumíu, Areces…, ya ta nel futuru, tien una barriga grande y sigue creciendo, ye tan grande que yo creo que ya ta nel futuru… la única cosa d´Asturies que pue vese dende´l  espaciu ye la barriga de Areces. Amás, la barriga Areces ye como el Universo, infinitu y sigue espandiéndose.

¿Sabéis u vamos dir a comprar la constitución asturiana?

A Parque Principado. Porque afecta más a los asturianos lo que deciden los xerentes de Parque Principado que lo que se decide na Xunta Xeneral del Principáu.

¡Viva la constitución asturiana!

 

Dejar un comentario

captcha