Oviedo.-Las asambleas abiertas de estudiantes de la universidad de Oviedo y el consejo de estudiantes se sumaron hoy a la convocatoria de huelga general educativa del 9 de Marzo y convocan huelga en la Universidad de Oviedo. Hacen un llamamiento "a todo el estudiantado de nuestra universidad a que el día 9 no acudan a clase y participen en la manifestación que sale a las seis de la tarde de la estación de Renfe".
Además de los motivos esgrimidos por los convocantes a nivel estatal, "en nuestra universidad esta convocatoria la queremos enfocar, sobre todo, en una antigua exigencia que queremos retomar con fuerza: la bajada de tasas. Recordamos que esta reivindicación fue la más votada en el histórico referéndum estudiantil del año pasado donde participaron 2.500 estudiantes que desembocó en una serie de compromisos adquiridos por los candidatos a rector. Sobre este tema el actual rector se comprometió a redactar un plan de reducción de tasas para los próximos 10 años con el horizonte de la gratuidad. En este sentido queremos anunciar que mantendremos una reunión con Santiago García Granda la semana que viene para afrontar este tema. También anunciamos que pediremos una reunión oficial con el Consejero de educación sobre esta cuestión, ya que son los principales responsables del mismo. Estamos también en proceso de redacción de una Proposición No de Ley que dirigiremos a todos los grupos de la Xunta Xeneral que inste al gobierno a la reducción progresiva de las mismas. No creemos justo que, mientras que en los últimos años ha descendido la financiación de la universidad por parte del principado, sean nuestros bolsillos los que sustenten la financiación de la misma, más aún cuando a nivel europeo, es la norma y no la excepción no pagar por estudiar en la universidad, ya que 11 países tienen la universidad gratuita. No creemos que sea verdad que no exista dinero para nuestra educación, que es el futuro de Asturies, cuando con los sobrecostes de la variante de pajares se podrían financiar 97 años y medio de matrículas gratuitas en la Universidad de Oviedo. Lo que falta es la voluntad política para afrontar este tema y por ello queremos que este 9 de marzo se vacíen las aulas y se llenen las calles de estudiantes universitarios".
LES ASAMBLEES D'ESTUDIANTES DE LA UNIVERSIDÁ D'UVIÉU SÚMANSE A LA CONVOCATORIA DE FUELGA XENERAL EDUCATIVA DEL 9 DE MARZU
Tamos equí güei p'anunciar que dende les asamblees abiertes d'estudiantes de la universidá d'Uviéu y el Conseyu d'Estudiantes sumámonos a la convocatoria de fuelga xeneral educativa del 9 de Marzu y convocamos fuelga na Universidá d'Uviéu. Faemos un llamamientu, pues, a tol estudiantáu de la nuesa universidá a que'l día 9 nun alleguen a clase y participen na manifestación que sale a les seis de la tarde de la estación de Renfe.
Amás de los motivos espuestos polos convocantes a nivel estatal, na nuesa universidá esta convocatoria queremos enfocala, sobremanera, nuna antigua esixencia que queremos retomar con fuerza: la baxada de tases. Recordamos qu'esta reivindicación foi la más votada nel históricu referéndum estudiantil del añu pasáu onde participaron 2.500 estudiantes que desembocó nuna serie de compromisos adquiríos polos candidatos a rector. Sobre esti tema l'actual rector comprometiose a redactar un plan d'amenorgamientu de tases pa los próximos 10 años col horizonte de la gratuidá. Nesti sen, queremos anunciar que vamos caltener un conceyu con Santiago García Granda la selmana que vien pa encarar esti tema. Tamién anunciamos que vamos pidir una xunta oficial col Conseyeru d'educación sobre esta cuestión, yá que son los principales responsables del mesmu. Tamos tamién en procesu de redacción d'una Proposición Non de Llei que vamos dirixir a tolos grupos de la Xunta Xeneral qu'encamiente al gobiernu al amenorgamientu progresivu de les mesmes. Nun creemos xustu que, ente que nos últimos años baxó'l financiamientu de la universidá per parte del principáu, sean los nuesos bolsillos los que sofiten la financiación de la mesma, más cuando a nivel européu, ye la norma y non la esceición nun pagar por estudiar na universidá, yá que 11 países tienen la universidá gratuita. Nun creemos que sía verdá que nun esista dineru pa la nuesa educación, que ye'l futuru de Asturies, cuando colos sobrecostos de la variante de payares podríen financiase 97 años y mediu de matrícules gratuites na Universidá d'Uviéu. Lo que falta ye la voluntá política pa encarar esta tema y por ello queremos qu'esti 9 de marzu se vacíen les aules y s’enllenen les cais d'estudiantes universitarios.
Aprovechamos pa dar el nuesu sofitu a los compañeros de Euskal Herria, Catalunya y Galicia que güei tán reivindicando lo mesmo nes cais.
Pela nuesa parte, y como anuncien los nuesos cartelos, el xueves vamos siguir tomando la palabra pero esta vegada nes cais. Pola baxada de tases principalmente, pero tamién, pol aumentu de beques, escontra la LOMCE y el 3+2 y por unos presupuestos dignos: Uniovi Rebélase.