Desde el Consejo de Estudiantes y las Asambleas de Estudiantes de la Universidad de Oviedo queremos manifestar públicamente nuestra indignación por el rechazo del Parlamento Asturiano (con votos en contra del PP, PSOE, abstenciones de Foro y C's, y votos a favor de Podemos e IU) a la reducción del precio de matrícula de nuestros estudios.
Desde la aplicación del Plan Bolonia y el violento aumento de precios públicos de matrícula universitaria implantado con este, el movimiento estudiantil siempre ha luchado por una reducción del precio de la educación superior. La disminución de tasas de matrícula se propone totalmente imprescindible como el necesario medio para equiparar a las y los estudiantes de forma que el nivel económico no provoque un agravio comparativo entre el estudiantado que puede pagarse sus estudios y el que no; pero también se entiende como una configuración de educación pública real, como inherentemente a su nombre debería de ser, y no de 5000 euros por un título de graduado.
El pasado viernes 20 de mayo, la Junta General del Principado de Asturias dividía sus opiniones a partir de una Proposición no de Ley en la que se presentaban propuestas para un contrato-programa con la Universidad de Oviedo que recogía la disminución de los precios de matrícula. La propuesta contó con el apoyo de Izquierda Unida y Podemos, la abstención de Foro Asturias y Ciudadanos y el rechazo del PP y el PSOE. Las y los estudiantes no entendemos la decisión de rechazar la iniciativa por parte de tales partidos políticos cuando la disminución de tasas públicas de matrícula supone una forma de afrontar los sesgos económicos que someten la educación universitaria y que resultan injustos y una pérdida de talentos para la región ya que, además, una mayor inversión universitaria implicaría un crecimiento y desarrollo cultural, económico e intelectual de Asturias. Planteando un sencillo cálculo: los cuarenta millones de euros de financiación que la Universidad de Oviedo perdió desde el periodo 2010-2011 hasta el curso presente son una cifra mayor que la aportación que recibe la universidad por parte de los precios de matrícula.
La elaboración de un Plan de Reducción Progresiva de Tasas de Matrícula con el objetivo de equipararse a la media europea fue la propuesta que más aprobación motivó -con un 93% de votos positivos- en el referéndum estudiantil del proceso Tomamos la Palabra durante la campaña a las elecciones a rector, desencadenando que el nuevo rector de la Universidad de Oviedo, Santiago García Granda, se comprometiese también a apoyar firmemente nuestra demanda. Sin embargo, los agentes políticos que deberían representar a la sociedad asturiana hacen oídos sordos a la voz del estudiantado y a los informes que sitúan al Estado Español como el sexto más caro de Europa (según el Observatorio del Sistema Universitario).
Posicionándose en contra de asumir compromisos financieros más valientes con la universidad siguen obligando a las y los estudiantes universitarios asturianos y a sus familias a costear grandes sumas (hasta más de 800 euros por una asignatura aquí en Oviedo) cuando la o el alumno no consigue unos resultados sin defecto alguno. Y así se condena a nuestra educación superior a sufrir las consecuencias de la mala financiación manifestadas en el estado de las infraestructuras, en el ratio profesor-estudiante o en la reducción de horarios de apertura de edificios universitarios como los necesarios espacios de estudio.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indignación pol refugu de PP y PSOE a baxar les tases n'Uniovi, demanda más votada ente les y los estudiantes.
Dende'l Conseyu d'Estudiantes y les Asamblees d'Estudiantes de la Universidá d'Uviéu queremos manifestar públicamente la nuesa indignación pol refugu del Parlamentu Asturianu (con votos en contra del PP, PSOE, astenciones de Foru y C's, y votos a favor de Podemos ya IX) al amenorgamientu del preciu de matrícula de los nuesos estudios.
Dende l'aplicación del Plan Bolonia y el violentu aumentu de precios públicos de matrícula universitaria enllantáu con este, el movimientu estudiantil siempres lluchó por un amenorgamientu del preciu de la educación cimera. La reducción de tases de matrícula propónse totalmente imprescindible como'l necesariu mediu pa oldear a les y los estudiantes de forma que'l nivel económicu nun provoque un agraviu comparativu ente l'estudiantáu que puede pagase los sos estudios y el que non; pero tamién s'entiende como una configuración d'educación pública real, como inherentemente al so nome debería de ser, y non de 5000 euros por un títulu de graduáu.
El pasáu vienres 20 de mayu, la Xunta Xeneral del Principáu d'Asturies estremaba les sos opiniones a partir d'una Proposición non de Llei na que se presentaben propuestes pa un contratu-programa cola Universidá d'Uviéu que recoyía l'amenorgamientu de los precios de matrícula. La propuesta cuntó col sofitu d'Izquierda Xunida y Podemos, l'astención de Foro Asturies y Ciudadanos y el refugu del PP y el PSOE. Les y los estudiantes nun entendemos la decisión de refugar la iniciativa per parte de tales partíos políticos cuando l'amenorgamientu de tases públiques de matrícula supon una forma d'encarar los sesgos económicos que someten la educación universitaria y que resulten inxustos y una perda de talentos pa la rexón yá que, amás, una mayor inversión universitaria implicaría una crecedera y desenvolvimientu cultural, económicu ya intelectual d'Asturies. Plantegando un senciellu cálculu: los cuarenta millones d'euros de financiamientu que la Universidá d'Uviéu perdió dende'l periodu 2010-2011 hasta'l cursu presente son una cifra mayor que l'aportación que recibe la universidá per parte de los precios de matrícula.
La ellaboración d'un Plan d'Amenorgamientu Progresivu de Tases de Matrícula coles mires d'oldease a la media europea foi la propuesta que más aprobación motivó -con un 93% de votos positivos- nel referéndum estudiantil del procesu Garramos la Pallabra mientres la campaña a les elecciones a rector, desencadenando que'l nuevu rector de la Universidá d'Uviéu, Santiago García Granda, comprometiérase tamién a sofitar firmemente la nuesa demanda Sicasí, los axentes políticos que tendríen de representar a la sociedá asturiana faen oyíos sordos a la voz del estudiantáu y a los informes qu'asitien al Estáu Español como'l sestu más caru d'Europa (según l'Observatoriu del Sistema Universitariu).
Asitiándose en contra d'asumir compromisos financieros más valientes cola universidá siguen obligando a les y los estudiantes universitarios asturianos y a les sos families a costear grandes sumes (hasta más de 800 euros por una asignatura equí n'Uviéu) cuando la o l'alumnu nun consigue unes resultancies ensin defectu dalgunu. Y asina se conderga a la nuesa educación cimera a sufrir les consecuencies del malu financiamientu manifestaes nel estáu de les infraestructures, nel ratio profesor-estudiante o nel amenorgamientu d'horarios d'apertura d'edificios universitarios como los necesarios espacios d'estudiu.