El presidente de la Generalitat valenciana y líder de los socialistes valencianos, Ximo Puig, aseguró que l'acuerdu de la Executiva Nacional del PSPV nel que s'apuesta por negociar con Compromís y Podemos una candidatura conxunta al Senáu ye una propuesta "clara y razonada" y non "una rebelión" o "puxu" a la dirección nacional del PSOE.
El xefe del Consell --que realizó estes manifestaciones nun actu n'Alicante-- defendió que ye "lo meyor pa la Comunitat" porque diba valir pa "visualizar n'España'l problema valencianu", que concretó en "infrafinanciación, infrainversión y cuestiones básiques sobre servicios públicos que tienen que ver con un deterioru pola falta de financiación".
Por ello, apostó por utilizar la "cámara territorial pa lo que ye la cámara territorial". Nesti sen, recordó la Declaración de Granada aprobada pol PSOE y que "tien que ver cola federalización d'España y del Senáu".
Puig recalcó que tuvo falando con otros partíos "en clave valenciana y sin nengún desafíu a la dirección del PSOE y sin nengún siguidismu hacia otres fuerces polítiques". Y resumió: "Ye una versión valenciana d'una solución a un problema valencianu".
Pal secretariu xeneral de los socialistes valencianos, existe "una cuestión pedagóxica" que va plantegase nel diálogu que "va siguir" cola Executiva Federal pa treslladar que "los problemes que tenemos los valencianos y les soluciones que-y damos a lo que ye l'ámbitu federal d'España que ye'l Senáu".
LA DECISION TOMÁRASE ANTES DEL VIENRES
Dende esi puntu de partida, Puig refugó "nengún tipu de confrontación" porque "esto nun ye un puxu" sinón una posición política que quier que s'analice en fondura y qu'a "lo último se decida". Una decisión pa la que la Executiva Federal tien "lexitimidá".
Preguntáu polos plazos pa tomar esa decisión y si sería antes del sábadu, Puig aseguró que va tomase "antes" porque'l vienres reúnese la comisión de llistes y va ser ehí "onde va aprobase la decisión que seya".
Amás, preguntáu si hai marxe pal acuerdu a 48 hores, Puig señaló que "marxe siempre hai, si se quier, en política" y razonó: "vamos falalo y a dialogalo y a lo último habrá una decisión", sobre a una posición movida dende "l'interés xeneral de los valencianos y non contradictoria col PSOE".
Manifestó que "nestes cuestiones, tol mundu tien el so argumentariu y la so verdá y la so manera de ver les coses". "Nun quiero llendar y fronterizar nengún espaciu", recalcó.