El PP y Podemos pidieron esti miércoles al presidente del Congresu, el socialista Patxi López, que la sesión de investidura del secretariu xeneral del PSOE, Pedro Sánchez, como presidente del Gobiernu tenga llugar en 15 díes, según avanzaron a Europa Press fontes parlamentaries.
López reunió al órganu de gobiernu de la Cámara pa da-yos cuenta formalmente de la decisión del rei de proponer al líder socialista como candidatu a la Presidencia del Executivu y p'informalos de que tien previsto convocar el Plenu d'investidura n'aproximao un mes, tal como-y pidió esti martes el mesmu Sánchez.
Sicasí, la vicepresidenta primera de la Cámara, la 'popular' Celia Villalobos, reclamó al presidente del Congresu qu'esi Plenu d'investidura entame'l martes 16 de febreru. Podemos, pela so parte, nun punxo enriba la mesa una fecha concreta, magar plantegó tamién qu'esa sesión se celebre dientro de 15 díes.
EL PSOE PIDÍA QUE LA DE RAJOY FUERA NUNA SELMANA
En declaraciones a los periodistes al cabu de la reunión, Villalobos esplicó que la so intención nun ye presionar a nadie, sinón "que se trate a tol mundu por igual". Según esplicó, tres la constitución de les Cortes Xenerales, el PSOE pidió que'l candidatu del PP, Mariano Rajoy, sometiérase a la investidura en namás una selmana, y sicasí agora defenden que Sánchez tenga un mes de plazu.
Al so xuiciu, "esto denota una desigualdá" que "nun ye mesma" del Parlamentu y menos tovía del so presidente, que se "supón" que tendría que ser lo más "independiente posible". "Anque yá demostró que nun lo ye", llamentó Villalobos.
La dirixente 'popular' recordó que yá pasaron 40 díes de les elecciones y el candidatu socialista podía aprovechar esti periodu pa buscar apoyos, en cuenta del "actu frívolu" d'anunciar que va presentase a la investidura xenerando "más rocea, más tiempu y sin tener nel bolsu un votu más de los que yá tien".