Víctor Suárez, coordinador de Faciendo País, área asturianista de Izquierda Xunida d’Asturies, exigió hoy que “el Presidente de Asturias rectifique en su discurso de fin de año al menosprecio público que tuvo hacia el idioma asturiano en fechas recientes”. El coordinador responde así a la felicitación navideña enviada por Javier Fernández en la que hacía uso de hasta catorce lenguas e ignoraba el asturiano.
Suárez recuerda al Presidente de Asturias y líder del PSOE que “desde un Gobierno en precario no puede seguir dando la espalda a gran parte de la sociedad asturiano que siente la lengua asturiana como propia y que la habla a diario, como seguramente hará Javier Fernández en la intimidad, avergonzado quizás de una seña de identidad tan asturiana como cualquier otro elemento sociocultural de nuestro país y que, además de estar protegido por nuestro marco jurídico que insta a las instituciones a su uso y difusión, desde el punto de vista estrictamente político, también se encontraba en el acuerdo de investidura a su partido. Es decir, por más que nuestro Presidente se empeñe en viajar en Madrid a trabajar para salvar a su partido y se escude en el proceso catalán como cortina de humo, no puede ignorar el conflicto lingüístico latente en Asturias y, mucho menos, desde un gobierno en minoría”.
Finalmente Víctor Suárez aprovechó para expresar su frontal rechazo a la nula Política Lingüística desempeñada por este Gobierno en sus primeros meses y afirmó que “vamos a estar atentos a cualquier paso atrás en lo poco avanzado hasta ahora en esta materia y al incumplimiento de los acuerdos en lo que cinca a dignificación y planificación lingüística.
[ASTURIANU]
Víctor Suárez coordinador de Faciendo País, estaya asturianista d’Izquierda Xunida d’Asturies, esixó güei que “el Presidente d’Asturies rectifique nel so discursu de fin d’añu al menospreciu públicu que tuvo pa col idioma asturianu en feches recientes”. El coordinador respuende asina a la felicitación navidiega unviada por Javier Fernández na que facía usu d’hasta catorce llingües ya ignoraba l’asturianu.
Suárez recuerda al Presidente d’Asturies y líder del PSOE que “dende un Gobiernu en precario nun puede siguir dando la espalda a gran parte de la sociedá asturiano que siente la llingua asturiana como propia y que la fala a diario, como seguramente fadrá Javier Fernández na intimidad, avergoñáu quiciás d’una seña d’identidá tan asturiana como cualquier otru elemento sociocultural del nuestru país y que, amás de tar protexíu pol nuestru marcu xurídicu qu’afala a les instituciones al so usu y difusión, dende’l puntu de vista estrictamente políticu, tamién taba afitáu nel alcuerdu d’investidura al so partíu. Ye dicir, por más que’l nuestru Presidente tea empeñáu en viaxar en Madrid a trabayar pa salvar al so partíu y s’escude nel procesu catalán como cortina de fumu, nun pue ignorar el conflictu llingüísticu llatente n’Asturies y, muncho menos, dende un gobiernu en minoría”.
Finalmente Víctor Suárez aprovechó pa espresar el so frontal refugu a la nula Política Llingüística desendolcada por esti Gobiernu nos sos primeros meses y afirmó que “vamos tar atentos a cualquier pasu atrás no poco avanzáu hasta agora nesta materia y al incumplimientu de los alcuerdos no que cinca a dignificación y planificación llingüística.