El presidente del Gobiernu, Mariano Rajoy, garantizó esti martes que la propuesta de resolución pa entamar el procesu d'independencia de Cataluña "nun va tener efectu algún" anque s'apruebe nel Parlament, gracies a los instrumentos del Tribunal Constitucional y los que da la mesma Carta Magna. En llanzando un mensaxe de "tranquilidá", sorrayó que l'Estáu nun va renunciar al usu de "tolos mecanismos políticu y xurídicu" que-y atribúi l'ordenamientu xurídicu pa defender la soberanía nacional.
Asina se pronunció Rajoy nuna comparecencia nel Palaciu de La Moncloa poques hores dempués de la Junts pel Sí y la CUP rexistraren nel Parlamentu de Cataluña una propuesta de resolución conxunta pa que'l plenu de la Cámara apruebe l'entamu del procesu" d'independencia con una república.
Antes de lleer esa declaración institucional, Rajoy conversó per teléfonu tantu col secretariu xeneral del PSOE, Pedro Sánchez, como col líder de Ciudadanos (C's), Albert Rivera, a los qu'informó de les llinies xenerales del mensaxe que diba treslladar a la opinión pública. Con dambos coincidió nos "principios xenerales" y van caltener un diálogu fluyíu ante'l desafíu que se ta produciendo en Cataluña, según fontes gubernamentales.
Anque'l Gobiernu dexa en primer términu la iniciativa a los grupos parlamentarios --el PP catalán va presentar un recursu de reconsideración na Mesa del Parlament--, Vicepresidencia solicitó yá un informe a los Servicios Xurídicos del Estáu pa estudiar toles víes de recursu posibles.
RAJOY: "UN ACTU DE PREVOCACIÓN"
Nuna declaración institucional lleída nel Palaciu de La Moncloa, Rajoy tachó de "actu de prevocación" el testu presentáu na Cámara catalana por Junts pel Sí y la CUP, y calcó en que l'Executivu "nun va renunciar al usu de tolos mecanismos políticos y xurídicos" en defensa de la soberanía nacional.
El presidente del Gobiernu calcó en que JxSí y la CUP, que nun llograron la mayoría de los votos nes elecciones catalanes del 27 de setiembre, presentaron una propuesta de "resolución contraria" a la Carta Magna, a les lleis, al sentir mayoritariu de los catalanes y a la voluntá democrática de tolos españoles.
Ello ye que Rajoy tachó de "actu de prevocación" el testu presentáu na Cámara catalana per parte d'aquéllos que pretenden "saltase la llei" porque "saben" que la llei nun ta de la so parte. "El Gobiernu que presido garantiza y va garantizar que nun van llograr nengún de los sos oxetivos", proclamó.