Un volcán islandés aumentó la contaminación n'Europa

Un volcán islandés aumentó la contaminación nEuropa

La llarga erupción del volcán islandés de Baroarbunga --ente setiembre y febreru pasaos-- emitió casi 12 millones de tonelaes de dióxidu d'azufre, una contaminación qu'afectó a Europa.

   Los investigadores yá previeren que les emisiones de SO2 consecuencia d'esti volcán causaríen graves problemes de salú a lo llargo d'Islandia y, hasta, el continente européu. Agora, un estudiu publicáu na revista de l'Asociación Europea Xeoquímica, apunta qu'estes previsiones son reales y que miles de persones viéronse afectaes por estes emisiones, especialmente en Reinu Uníu, Francia y Países Baxos.

   L'autor principal del trabayu, Sigurdur Gislason, esplicó que la investigación llevóse a cabu n'Islandia y coles axencies de mediu ambiente en dellos países europeos, que fueron capaces de demostrar que los niveles de SO2 eleváronse significativamente pola erupción.

   Asina, n'Irlanda alcontraron picos altos de SO2, con niveles superiores a les llendes d'Europa pa la protección de la salú humana, siete meses dempués de qu'acabara'l socesu. Inclusive a una altitú de 1.210 metros, nos Alpes austríacos, los niveles de SO2 disparáronse, según indicaron los espertos. Concretamente, topóse un nivel sobre 50 veces superior al normal.

EL TIEMPU ACORTÓ LOS DAÑOS

   A pesar d'estes cifres, los investigadores destaquen que na mayor parte d'Europa los efectos sobre la salú seríen mínimos, puesto que la esposición al SO2 nun se prollongó.

   "Tuvimos suerte col tiempu, lo que tendió a acortar los efectos xenerales n'Islandia, asina como n'otres partes de la Europa continental", apuntó Gislason.

   El científicu señaló tamién que la velocidá media del vientu ye mayor pel hibiernu que pel branu, polo que la erupción de Baroarbunga (asocedida ente setiembre del 2014 y febreru del 2015) desanicióse de manera rápida.

Dejar un comentario

captcha