José María Ruiz Mateos Jiménez de Tejada ingresó la tarde d'esti miércoles na prisión madrilana de Soto del Real, según informaron a Europa Press fontes conocedores de la situación del empresariu xerezanu.
El pasáu 28 d'abril, el xuez de Penal númberu 1 de Valladolid citólu a declarar por un fraude fiscal de 8 millones presuntamente cometíu pol empresariu xerezanu y unu de los sos fíos, José María Ruiz Mateos Rivera, un xuiciu al que'l fundador del Grupu Rumasa nun acudió por alcontrase ingresáu na Fundación Jiménez Díaz por problemes de salú.
José María Ruiz Mateos y el so fíu enfréntense nesta causa caún a una condena de diez año de prisión, frente a los ocho años que'l Ministeriu Fiscal y l'acusación particular, exercida pola Axencia Estatal Tributaria, soliciten pa la so supuesta testaferra, Encarnación Solana Contreras, asina como'l desembolsu ente los trés de multes que globalmente s'eleven a los 126 millones d'euros.
Nel so escritu de calificación provisional, les acusaciones imputen a los Ruiz Mateos la comisión de dos delitos contra la Facienda Pública, con usu de persona interpuesta y d'especial gravedá, atendiendo al importe defraudáu, y soliciten pa caún de los dos procesaos cinco años de prisión por cada delitu y el pagu de multes de 18 millones pola defraudación correspondiente al Impuestu de Sociedaes y otros 29 millones pola defraudación relativa al IVA.
La tercera imputada, Encarnación Solana Contreras, en calidá de cooperadora necesaria, espónse a dos penes de cuatro año por caún de dambos delitos y al pagu de multes por importe de 12 y 20 millones pola defraudación del Impuestu de Sociedaes y del IVA, respectivamente.
De tales cantidaes, los acusadores asitien a Perfil Inmobiliario Extramuros SL como responsable directa y solidaria. Amás, a tolos acusaos impondríase-yos por caún de los delitos la imposibilidá de llograr sovenciones o ayudes públiques y del derechu a gozar de beneficios o incentivos fiscales o de la Seguridá Social por un periodu de seis años.