El poeta, ensayista y novelista francés Michel Houellebecq aseguró esti martes: "el Corán nun ye tan peligrosu como pue pensase, sinón los que dominen y tienen interpretaciones violentes".
En rueda prensa nel Institutu Francés de Barcelona esti martes por cuenta de la presentación de la so política-ficción 'Sumisión' (Anagrama), l'autor aseguró qu'hai temes que nun trata'l Corán, como la vida nun estáu laicu, pero fala muncho sobre otros como la convivencia con xudíos y cristianos: "nun ye la manera cómo lu adoptó l'Estáu Islámicu. Pregunto cómo una interpretación pue ser tan tarrecible. Llámame muncho l'anteción".
El llibru viaxa a la Francia de 2022 a les puertes de les elecciones presidenciales, onde'l líder d'una formación islámica moderada derrota col apoyu de los socialistes y la derecha a la candidata del Frente Nacional, lo que va tracamundiar la vida cotidiana de los franceses.
Na que foi, de xuru, la rueda con más públicu de la editorial n'años magar que la so convocatoria tenía hora y llugar secretos, Houellebecq mostróse a favor de la democracia directa y contrariu a la representativa; de forma qu'había que suprimir el Parlamentu; que tolos cambios llexislativos aprobárense por referendos populares, y que los ciudadanos dictaren el porcentaxe de cada partida presupuestaria.
Pal autor, que dio bocadielles al so pitu electrónicu mientres la rueda de prensa, la izquierda francesa ta nuna situación difícil porque dempués de dominar a tolos intelectuales mientres años, na actualidá éstos dexaron de llau a la izquierda y "son llibres de dicir lo que piensen", lo que fai que la izquierda seya mui agresiva, anotó.
Preguntáu pola asimilación del atentáu a la revista 'Charlie Hebdo', Houellebecq previó: "Va ser difícil de xustificar. Les coses van volvese más graves, y la falla que creció nun va zarrar, va abrir cada vez más".
Preguntáu por si ve factible un presidente musulmán en Francia dixo: "Creo que nun habría nengún problema. Lo que paez difícil ye qu'haya un partíu musulmán porque hai demasiaes diverxencies ente ellos, pero un presidente musulmán sería factible".
VUELTA AL CATOLICISMU
Según l'autor, hai una vuelta al catolicismu en Francia anque a los medios de comunicación nun-yos preste falar d'ello: "Paecía que los católicos desapaecieren porque nunca se falaba d'ellos, pero siguíen existiendo mientres la xente d'izquierdes facía discursos progresistes y ellos diben reproduciendo y tresmitiendo los sos valores", relató l'autor.
Según él, los mozos católicos agora tienen edá d'espresase y son numberosos y fueron llegando amodo sin que se notara: "Tengo que confesar que ye xente que nun acabo d'entender. Sonme estraños, y yá nun tamos avezaos a ver nuevos católicos".
L'autor quita a François la so relación amorosa, los sos padres, el so trabayu y la so vida social, toles pequeñes satisfacciones, dexando ante sí unos problemes dermatolóxicos y fiscales hasta que "apaez un personaxe que-y propón dos o trés muyeres, un escelente salariu y una nueva respetabilidá, y namás tien que qu'arrenunciar a la so llibertá de conciencia, daqué que podría tentalu como respuesta".
"Ta fechu pa ser un llibru ambiguu. Nun se sabe si ye pa crear una zona de confort, y nun sabes si criticalo o quexate", resumió Houellebecq.
Preguntáu pol procesu soberanista catalán, l'autor relató que Francia ye una entidá con pertinencia que tien un pequeñú movimientu en Córcega minoritariu: "Pero pregúntome si España tien una identidá pertinente o non, ¿España tien que siguir existiendo? ¿O tien que tornar en Castiella, Catalunya, Andalucía?".
Sobre les fuertes midíes de seguridá que lu arrodien, l'autor aseguró: "Dexo que les autoridaes decidan si preciso midíes de protección. Yo nun tengo mieu, pero igual m'equivoco", comentó.