Son ya 53 los concejos asturianos que han oficializado su toponimia, recuperando un total de 16.565 nombres de lugar tradicionales
Otros 12 concejos tienen abierto su expediente de oficialización toponímica, que se encuentra en distintas fases de tramitación: Allande, Cabrales, Caravia, Castropol, Ibias, Llanera, Oviedo, Peñamellera Alta, Salas, Somiedo, Tapia y Tineo
El Boletín Oficial del Principado de Asturias (BOPA) ha publicado recientemente los decretos 77/2014 y 78/2014, de 5 de agosto, por los que se determinan los topónimos oficiales de los concejos de Valdés y Santo Adriano. Con la entrada en vigor de estos decretos son ya 53 los concejos asturianos que han oficializado su toponimia.
Los procesos de normalización y oficialización toponímica son comunes a toda España y tienen que ver con el desarrollo de las instituciones democráticas en nuestro país y la creciente consideración de la toponimia como parte del patrimonio cultural inmaterial, según reconoció la ONU en su resolución IX/4, del año 2007. En Asturias se comenzaron los trabajos de normalización toponímica en el año 2004, con la puesta en marcha de la Junta Asesora de Toponimia y la apertura de expedientes de oficialización de los nombres de lugar en diversos ayuntamientos.
El proceso de revisión toponímica es necesariamente largo y exhaustivo. Se inicia a petición de los propios concejos, y cuenta con la participación abierta de los partidos políticos con representación municipal, los colectivos de vecinos, las asociaciones de la zona, la Academia de la Llingua Asturiana, el Real Instituto de Estudios Asturianos y la Universidad de Oviedo, así como de investigadores, encuestadores y expertos universitarios. Todos ellos colaboran en un proceso sistemático y riguroso, trabajando, debatiendo y revisando las formas toponímicas hasta alcanzar acuerdos y soluciones de consenso.
Como fruto de este trabajo conjunto, desde que en mayo del 2005 se publicasen en el Boletín Oficial del Principado de Asturias los primeros decretos de oficialización toponímica, se han recuperado 16.565 topónimos tradicionales.
Son yá 53 los conceyos asturianos qu'oficializaron la so toponimia, recuperando un total de 16.565 nomes de llugar tradicionales
Otros 12 conceyos tienen abiertu'l so espediente d’oficialización toponímica, que s'atopa en distintes fases de tramitación: Ayande, Cabrales, Caravia, Castropol, Ibias, Llanera, Uviéu, Peñamellera Alta, Salas, Somiedu, Tapia y Tinéu
El Boletín Oficial del Principáu d'Asturies (BOPA) publicó apocayá los decretos 77/2014 y 78/2014, de 5 d'agostu, polos que se determinen los topónimos oficiales de los conceyos de Valdés y Santu Adrianu. Cola entrada en vixencia d'estos decretos son yá 53 los conceyos asturianos qu'oficializaron la so toponimia.
Los procesos de normalización y oficialización toponímica son comunes a toa España y tienen que ver col desenvolvimientu de les instituciones democrátiques nel nuestru país y la considerancia creciente de la toponimia como parte del patrimoniu cultural inmaterial, según reconoció la ONU na so resolución IX/4, del añu 2007. N'Asturies empezaron los trabayos de normalización toponímica nel añu 2004, cola puesta en marcha de la Xunta Asesora de Toponimia y l'apertura d'espedientes d’oficialización de los nomes de llugar en diversos conceyos.
El procesu de revisión toponímica ye necesariamente llargu. Empecipia a pitición de los mesmos conceyos, y cuenta cola participación abierta de los partíos políticos con representación municipal, los colectivos de vecinos, les asociaciones de la zona, l'Academia de la Llingua Asturiana, el Real Institutu d'Estudios Asturianos y la Universidá d'Uviéu, mesmo que d’investigadores, encuestadores y espertos universitarios. Toos ellos collaboren nun procesu sistemáticu y rigorosu, trabayando, aldericando y revisando les formes toponímiques hasta algamar alcuerdos y soluciones de consensu.
De resultes d'esti trabayu conxuntu, desque en mayu del 2005 se publicaren nel Boletín Oficial del Principáu d'Asturies los primeros decretos d’oficialización toponímica, recuperáronse 16.565 topónimos tradicionales.