Madrid.-La Unión d'Asociación Empresariales de la Industria Cultural Española, que representa a más de 4.000 empreses del sector y 150.000 puestos de trabayu, dio dos meses de plazu al Gobiernu que dirixe Mariano Rajoy pa incluyir na reforma fiscal la baxada del IVA cultural del 21% actual al reducíu del 10%, "ante la frustración del sector".
Esta reforma tributaria va entamar el so trámite parlamentariu nel Congresu en setiembre, coles mires de tar aprobada previsiblemente a finales d'añu y asina poder ponese en marcha les nueves midíes en xineru del 2015.
Fontes del Ministeriu de Facienda informaron a Europa Press de que tres la presentación de la reforma fiscal ta negociándose, y va siguir faciéndolo nes próximes selmanes, colos distintos sectores pa falar del testu. Coles mesmes, señalen que la futura norma yá recueye incentivos fiscales al cine al traviés del impuestu de sociedaes pa les producciones cinematográfiques, asina como pa los rodaxes estranxeros.
Aplicáu dende setiembre del 2012, l'IVA del 21% "ye'l más altu de la UE", xeneró "frustración, indignación y angustiosa preocupación" sobre esti "sector fráxil", amás de suponer "una midida que lu estrozó", al tener que zarrase bien d'escenarios, pantalles o perdese miles de puestos de trabayu, según denunció Jesús Cimarro, presidente de la Federación Estatal d'Asociaciones d'Empreses de Teatru y Danza (FAETEDA).
Acompañáu en rueda de prensa en Madrid por representantes del mundu del cine, de la promoción musical, de técnicos d'espectáculu, y de productores audiovisuales, Cimarro presentó una carta que dirixeron al xefe del Executivu, onde-y esixeron una "inmediata" rectificación d'esti tipu impositivu, frente a una "perda constante" de públicu y de texíu empresarial, asina como un "drásticu" amenorgamientu de la capacidá de producir nuevos conteníos.