Recetas de una abuela asturiana: Sartén asturiana de chorizo (pa entrar en calor aunque truene o caigan les cabres del cielu)

Recetas de una abuela asturiana: Sartén asturiana de chorizo (pa entrar en calor aunque truene o caigan les cabres del cielu)

¡Fíos y fíes! Hoy la güela Balbina vos trae una receta que ye un abrazo calentin en forma de sartén, de esos que te dan gana de bailar un pericote descalzu por la cocina. ¿Qué ye? Pues nada menos que una sartén asturiana con chorizu, patatines y güevos fritos, que cuando los rompes… madre mía del amor hermosu, ye como si cantara la gaita sola.

Esto nun ye una receta, ye un himnu al colesterol bien llevao. ¡Y si lo compartes con buena compañía y pan recién cortao, ye lo más cerca que vas tar del cielo sin morite!

Ingredientes (pa 4 con fame o 2 glotones del demonio)

  • 2 choricinos asturianos bien curaos y colorinaos

  • 4 patates medianes

  • 1 cebolla grande (de las que te hacen llorar más que un bolero)

  • 3 güevos camperos, que sepan a prau

  • Aceite de oliva virgen (el bueno, no el del fondo de la botella)

  • Sal, pimienta y amor al gusto

Cómo lo faía la güela Balbina (con su delantal de flores)

  1. Pela les patates y córtalas como pa tortilla. Lávales el sustu y sécales con un pañu limpio.

  2. En una sartén fondona, echa un buen chorro d’aceite y fríe les patates hasta que empiecen a dorar. Cuando estén a media cocción, echa la cebolla picadina. Que se abracen bien en el calor y se vuelvan melosines.

  3. Mientras tanto, corta el chorizu en rodajas grueses y échalo en la fiesta pa que suelte esa grasina que sabe a gloria y deja'l to con un color que parece salido d'un cuadro de Sorolla.

  4. Ahora vien el momentu mágico: casca los güevos encima, enteros, como quien corona un castillu. Baja’l fuegu y tapa, que se cuajen les clares pero les yemas queden bailando el chotis.

  5. Cuando los güevos estén como a ti te gusten (más hechos o con la yema llorando), rompelos con cuchara de madera y mézclalo too. Lo que se forma ahí nun tien nombre: ye poesía con olor a chorizu.

Truquinos de güela

  • Si ye temporada, echa un poco de pimentón dulce o picante pa dar alegría.

  • Pan. Sí, pan. Mucho pan. Si nun mojes pan en esa sartén, la receta nun ta completa.

  • Y si te sobra… cosa rara… al día siguiente ta casi mejor calentao a la plancha.

Y hasta aquí la receta d’hoy, mozos y mocines. Si esta sartén no vos saca una sonrisa, ye que tenéis el corazón en ayunes. Yo, la güela Balbina, os digo: esta receta ye de les que curan disgustos, consuelan domingos lluviosos y te reconcilian col mundu.

Mañana vuelvo con más, que ye que me ta cogiendo gustín esto de salir todos los días.

 

 

¡Sed buenos, y comed mejor!

 

Dejar un comentario

captcha