El “Hojaldre de solomillo y cabrales” ye una maravilla que paez de casa de señoritos, pero que una abuela como yo, la Balbina, tamién sabe facer con muchu amor y un toque bien nuestro. Aquí tienes la receta completa que te lleva directu al corazón de la tierrina:
Cómo empezó too esto…
¡Ay, fiyín! Esto del hojaldre con solomillo y cabrales no ye una receta de diario, no, esto ye pa un día especial, pa cuando viene visita o pa dar un homenaxe como Dios manda. Recuerdo la primer vez que lo fice... foi pa la comunión del mi nietu Dani, que quería “algo modernu pero con sabor de la güela”. Y pensé: ¿qué ye más nuestro que'l cabrales? ¿Y qué fai más fiesta que un hojaldre doradín y cruxente?
Nun hubo quien nun repitiera. ¡Hasta los que decíen que'l cabrales ye muy fuerte acabaron relamiéndose!
Ingredientes (pa 4 personas)
-
1 lámina de hojaldre (mejor si ye del frescu, del que vien enrollao)
-
1 solomillo de cerdo bien hermoso
-
100 gramos de queso cabrales (o más si sois valientes)
-
1 cebolla hermosa
-
1 chorretín de sidra o de brandy (según lo que tengas a mano)
-
1 huevo (pa pintar el hojaldre)
-
Aceite d’oliva virgen extra
-
Sal y pimienta
-
Un poco de mostaza antigua (opcional, pero queda de rechupete)
Preparación paso a paso (como lo fago yo en casa)
-
Primero de too, pela y pica la cebolla en juliana. Ponla a pochar en una sartén con un chorrín d'aceite hasta que esté caramelizada. Si ves que tarda, échale una cucharadina de azúcar pa ayudar.
-
Mientras tanto, salpimienta el solomillo y márcalo enteru en una sartén bien caliente. Ye solo pa que se dore por fuera, por dentro ha quedar crudín, que se va facer en el forn.
-
Cuando la cebolla esté lista, apártala y, en la mesma sartén, echa un chorretín de brandy o sidra pa recoger los sabores. Añádelo a la cebolla y deja que se evapore el alcohol.
-
Ahora vien lo bueno: estira la masa de hojaldre, pon en el centro una cama de cebolla caramelizada, encima el solomillo, y por riba el cabrales desmenuzáu. Si te presta, un toque de mostaza va de cine.
-
Envuélvelo todo con cuidadín, como si fuera un paquete con sorpresa. Sella bien los bordes, pinta con el güevín batido y ponlo en la bandeja del forn sobre papel sulfurizáu.
-
Al forn, precalentao a 200 °C, unos 25-30 minutos, hasta que el hojaldre esté doradín y cruxente como una madre contenta en la verbena del pueblu.
El trucu de la güela Balbina
Si quieres que'l solomillo quede bien jugosu, déjalo reposar un par de minutos antes de cortar. Y si te gusta sorprender, sírvelo con una ensalada de rúcula y nueces, ¡quedáis como un chef de estrella Michelin… pero con corazón de abuela!
Pa que nun s’esquivez…
Esta receta ye pa los días con pegue, pa los que quieres de verdá. Si lo faces con amor, con productos de la tierrina y con un poco de humor, vas ver cómo te salen los “¡ñam!” por la boca.
"Cada vez que salgo aquí con una receta nueva, me saluda más xente pola calle. ¡Y yo encantada! Porque cocinar pa la familia ye como decir “te quiero” sin abrir la boca. Así que venga, fiyu, anímate y cocina esto, que va prestarte más que una romería en primavera."