Recetas de una abuela asturiana: ¡Tortilla de sardina salona, el sabor del Antroxu!

Recetas de una abuela asturiana: ¡Tortilla de sardina salona, el sabor del Antroxu!

¡Ay, fíos y fías míos, que yá ta equí l’Antroxu! Y claro, en esta fiesta que ye puro folixa y fartura, nun podía faltar una receta de les de too la vida, de les que se facíen na cocina de la güela cuando llegaba esti tiempu de desenfreno y alegría. La tortilla de sardina salona ye un manxar de los de siempre, con ese saborín a mar y tradición que nos recuerda qu'Asturies, además de monte y vaques, tien un amor inmenso pel mar.

En mi casa, la mi madre y la mi güela facíenla siempre estos díes, porque si’l Antroxu tien algún símbolu gastronómicu, ye’l de la fartura antes del ayunu. Y qué fartura más prestosa que una tortilla bien gorda, bien feita y con les meyores sardines que podáis atopar. Vamos allá, que nun me quiero enrollar más, que sé que tenéis fame.

Ingredientes (pa cuatro persones, pero si sodes de buen diente, da pa dos bien fartucos)

  • 4 o 5 sardines salonas, de les bones, eh, que nun seais cutres con la materia prima. Si nun tenéis, con sardines fresques tamién vale, pero nun ye lo mesmo.
  • 4 güevos de pita asturiana, que bien frescos han de ser, que la vida ye corta pa comer güevos de mala calidá.
  • 1 cebolla mediana, que paeciera que nun pega, pero ya veréis qué toque más prestoso-y da.
  • Aceite d'oliva virxe extra, pa facelo bien y que nun nos quede la tortilla como un papel secu.
  • Sal, pero con cuidadín, que les sardines yá tienen el so sal.
  • Pimienta negra, al gustu, pa que tenga un poco de carácter, como los asturianos.
  • Un par de rames de perexil, que ye opcional, pero yo lo echo porque me presta ese toque fresco.

Preparación

  1. Llimpiar les sardines: si son salonas, primero hai que desalalas bien. Pa eso, ponédesles en agua fría unes horetes, cambiando l'agua dos o tres veces. Depués, quitámoste-yos la piel, la espina y faémosles cachinos pequeños, pero sin esmigallales de too. Si son fresques, llimpiámoste-yos bien, quitando la cabeza y tripes, y nun hace falta desalales.

  2. Freír les sardines: nun sartén, ponémoslu al fueu con un culín d'aceite d’oliva y, cuando caliente bien, echamos les sardines y faémosles a fueu medio hasta que queden doradines y prestosos. Luego, retirámosles a un platu con papel pa quitar el restu de grasa.

  3. Cebolla y perexil: si queréis poner cebolla, picámola bien fina y pasámola pel sartén con un pelín d’aceite hasta que quede transparente. Si nun vos presta, pues fuera, que tampoco pasa nada. Lo mesmo col perexil: picáu fino y listu.

  4. Los güevos: batímolos con un poquitín de sal (nun os paséis) y pimienta al gustu. Xuntamos les sardines y la cebolla si decidisteis ponela, y mezclamos bien pa que todo s'impregne del sabor.

  5. A la sartén: echamos un pelín más d’aceite na sartén, calentamos y vertemos la mezcla. Cuajámola a fueu medio-baxu, sin tener prisa, que les coses bones llevan el so tiempu. Dámoste-y vuelta con cuidadín, como vos viera la güela facelo, y esperáis un minutín más.

  6. Y a comer, fíos! La dejáis reposar un poquitín, que nun quema pero tampoco hai que tenela caliente como el infiernu. ¡Y a la mesa!

Y ahora, el conseyu de la güela Balbina

"Esta tortilla ha de comer con sidra o nun sabe igual. Y si ye nel Antroxu, con la cara bien pintada y la risa prestosa. Y acordáivos siempre: na cocina, como na vida, nun seáis racanos, que lo que se da, vuelve, y lo que se come con alegría, asienta meyor".

 

 

¡Buen provechu, fíos y fías, y que tengáis un Antroxu fartucu y bailador!

Dejar un comentario

captcha