¡Ay, fíos, qué os voy contar yo de los chipirones "afogaos"! Esta receta ye una de les más tradicionales d’Asturies, un manjar de pescadores que se cocía a fuego lento pa que quedara de chupete. Antiguamente, los marineros preparábalu con lo que había a mano, un buen chorro de sidrina y muuuucha paciencia. Y así, pasu a pasu, lo fuimos perfeccionando hasta convertilu nun guisu de esos que te calientan l'alma.
Truquín de güela: Pa que los chipirones queden tiernos y se fundan en la boca, hai que cocelos con amor, sin prisas, que na cocina, como en la vida, lo bueno llévase su tiempu.
Ingredientes pa 4 raciones
- 1 kg de chipirones (mejor si son pequeños y frescos)
- 2 cebollas grandes
- 2 dientes de ajo
- 1 vaso de sidra natural
- 1 vaso de caldo de pescado (o agua)
- 1 hoja de laurel
- 1 cucharadita de pimentón dulce
- Aceite de oliva virgen extra
- Sal y pimienta negra al gusto
- Perejil fresco pa rematar
Elaboración, con calma y amor
1️⃣ Limpiar los chipirones
Si los comprais ya limpios, vais con ventaya, pero si non, hay que quitar el plumu, la bolsa de tinta, la boca y los ojinos. Lavalos bien y escurrilos. Si queréis, podéisme llamalu "chipirón spa" porque hay que dar-y una buena limpieza.
2️⃣ Sofritu con cariño
En una cazuela bien guapa, calentamos un buen chorrín d'aceite y doramos los ajos picadinos. Cuando empiecen a cantar, añadimos la cebolla bien picadina y el laurel. Dejamos que se poche a fuego lento hasta que coja un color doradín y empiece a caramelizar.
3️⃣ El momentu clave: afogar los chipirones
Subimos el fuegu un poco y echamos los chipirones a la cazuela. Removemos bien pa que se impregnen de la cebolla. Añadimos el pimentón y enseguida el vasu de sidra (que non vos entren ganes de bebelo, que lo conozco yo bien ????). Dejamos evaporar un par de minutos.
4️⃣ Cocción a fuego manso
Añadimos el caldo de pescado, bajamos el fuego y dejamos afogar los chipirones unos 25-30 minutos, hasta que estén tiernos y la salsa haya reducíu y espesáu un poco. Salpimentamos al gustu y removemos con cariño.
5️⃣ Rematar con toque final
Un puñadín de perejil fresco picado por riba y ya tenemos un platu de esos que hacen historia. Pa acompañar, un buen pan de escanda pa mojar la salsa, que pa eso se hace.
Cómo comerlos
Con una buena sidrina pa brindar, un cachu pan pa mojar y, si ye posible, con bona compañía. Comer ye más que alimentase, ye un momentu pa compartir y disfrutar.
Fíos, estos chipirones salen tan ricos que hasta la vecina, que nunca ye de alabar nada, me dijo "Balbina, dame la receta, que esto paecen un abrazu al paladar". Y yo encantada, que la cocina ye pa compartir. Así que ya sabéis, facéis esta receta y convidáis a quien queráis, que la comida, como la vida, siempre ye más guapa si se comparte.
¡Un besín, y a guisar con amor, que l’abuela Balbina sigue repartiendo recetas y gustirrinín por el mundu!