¡Ay, guajes! Esta receta de chorizo a la sidra tráime recuerdos de cuando de neña ayudaba a la güela en la cocina. Naqueles tiempos, el chorizu colgaba en la despensa y la sidrina tabía recién sacada del llagar. ¡Qué tiempos, ho!
Ingredientes (pa cuatro comensales con fame de verdá):
-
8 chorizos asturianos (mejores si son caseros, con aquel picantín que fai subir los colores)
-
750 ml de sidra natural (que non se vos ocurra ponela dulce, eh, que nun ye lo mesmo)
Preparación, pasu a pasu y con sentidiño:
-
Escoger los chorizos: Vete a la carnicería y pide chorizos buenos, de los de verdad. "Dáme unos choricinos como los de toa la vida, Carmen", decía la mi güela.
-
Pinchar los chorizos: Con un tenedor, dales unos pinchazos. Nun ye por facerlos sufrir, eh, ye pa que suelten el saborín.
-
Cazuela y a cocer: Pon los chorizos nuna cazuela y cúbrelos con sidra. Que se bañen bien, como cuando vas a Les Caldes y nun quies salir del agua.
-
Fuego lentu: Deja que cuezan a fuego suave unos 30 minutos. Mientras, si tienes la suerte de tener una botellina más de sidra, vas echando un culete. Pa probar, claro.
-
Reposo: Cuando los chorizos tán tiernos y la sidra s'ha reducido a una salsina espesa, aparta del fuego y deja reposar 10 minutos. Mi güela decía: "Ye como un buen fartón, ho, que tien que reposar pa digerilo bien".
Sirve y disfruta
Pon los chorizos nun platín, echa la salsa por encima y acompaña con un buen trozu de pan de escanda. Nun te olvides de un culín de sidra pa baxar.
¡Hale, a disfrutar! Y ya sabéis, guajes, que esta abuela Balbina nun vos falta nunca. Agora, cuando voi al mercáu, la xente salúdame y dizme: “¡Balbina, qué guapos tan los chorizos que ficiesti!”. Ay, qué gustirrinín me da. Un besín grande y a fartucar, que pa eso tamos.