Escenapache, Hixénicu Papel Teatru, Nun Tris y Zigzag Danza, candidatos al Nel Amaro

Escenapache, Hixénicu Papel Teatru, Nun Tris y Zigzag Danza, candidatos al Nel Amaro

Escenapache, Hixénicu Papel Teatru, Producciones Nun Tris y Zigzag Danza, candidatos al II Premiu de Teatru Profesional Nel Amaro en llingua asturiana. El premiu, que tien como oxetivu contribuyir a consolidar, arriquecer y prestigiar al asturianu, dotóse nesta segunda edición con 6.000 euros

 

Uviéu/Oviedo.-El Teatru Filarmónica d'Uviéu va acoyer los vienres del mes 2, 9, 16 y 23 de payares les representaciones de les obres finalistes que van optar al II Premiu de Teatru Profesional Nel Amaro en llingua asturiana o gallego-asturianu. Nesti festival va tar presente'l xuráu, formáu por especialistes en teatru y llingua asturiana, que va decidir la obra ganadora yá estrenada n'asturianu o gallego-asturianu, y que podía ser tanto orixinal como versión o adaptación de títulos n'otres llingües.   Depués d’una primer selección realizada nel mes d'ochobre, les cuatro compañíes finalistes que van participar nesti II Festival Nel Amaro son: Escenapache, col espectáculu Garráime, que lu mato o la lloca hestoria d’Asturies; Higiénico Papel Teatro, col espectáculu Hansel y Gretel; Producciones Nun Tris, col espectáculu Aire y Zig Zag Danza, col espectáculu Disculpe, caballeru. La entrega del gallardón va facese nuna ceremonia onde va compartir protagonismu con quien ganaren los premios lliterarios en llingua asturiana nes categoríes de cómic, ensayu, lliteratura infantil y xuvenil, novela y poesía que convoca tamién el Gobiernu del Principáu d'Asturies.  

El Premiu de Teatru Profesional Nel Amaro en llingua asturiana o gallego-asturianu convócase cola mira d’ayudar a consolidar, arriquecer y prestixar estes dos llingües nel ámbitu del arte dramáticu y nesta segunda edición ta dotáu con 6.000 euros.   El Conceyu d'Uviéu collabora na celebración del Festival del II Premiu Nel Amaro dexando l'espaciu escénicu del Teatru Filarmónica, onde se van representar los espectáculos finalistes con esti calendariu:   Vienres 2 de payares: Aire, de Producciones Nun Tris.. Vienres 9 de payares: Hansel y Gretel, de Higiénico Papel Teatro. Vienres 16 de payares: Garráime, que lu mato o la lloca hestoria d’Asturies, de Escenapache. Vienres 23 de payares: Disculpe, caballeru, de Zig Zag Danza Na edición pasada d’esti premiu, l’espectáculu ganador resultó ser Llázaro de Tormes, de Carlos Alba, “Cellero”. El premiu y festival lleva’l nome de Nel Amaro, autor turonés fináu nel 2011 y qu’a últimos de la década de los setenta del sieglu pasáu abrió’l camín pa la vanguardia teatral n’asturianu. Ente les sos obres de teatru destaquen Xénesis o alborá de la concencia (1978), Glayíos nueos, vieya murnia (1979), L’únicu rebalbu (1980) y Antígona, por exemplu, que ganó’l premiu de teatru de l’Academia de la Llingua Asturiana en 1991. Les manes en caxón (2003) foi la so última publicación teatral.

Aire, de Producciones Nun Tris

Fundada por Inmaculada Rodríguez y Antón Caamaño como compañía profesional en 1997, Nun Tris caracterízase pola so versatilidá y capacidá d'adaptación a públicos y formatos distintos. Lleven realizaes 50 puestes n'escena de too tipu d'estilos (cai, clásicu, ópera, drama, infantil, contemporaneu, teatru-danza…). Foi la primer compañía profesional en facer propuestes en llingua asturiana con total normalidá, buscando nueves formes qu'amplíen lo que pueda entendese por Teatru Asturianu   L’espectáculu finalista, Aire,recrea un escenariu post-catástrofe, pero deriváu d’una situación d’esaniciu, d’escaezu. Nesi contestu performánticu, la llinia dramática marcada polos poemes y que-y apurre un desendolque al espectáculu ye clara; pártese de temes más o menos comunes na poesía o la lliteratura asturiana d’anguaño, como la derrota, la idea de país, de casa o patria; dende’l caos viáxase hacia la creación d’una nueva realidá sobre les murueques del desaniciu.

Hansel y Gretel, de Higiénico Papel Teatro

Venti años d'esperiencia ininterrumpida y más de trenta espectáculos producíos respuenden por la trayectoria d'esta compañía, con un repertoriu ampliu que destaca pola diversidá temática y espresiva de les propuestes, siempres marcaes por un elegante sellu personal que conxuga toques d'humor, prevocación y poesía. A pesar de qu'abordaron los más diversos xéneros de teatru, destaquen polos sos trabayos pa públicu infantil y los sos espectáculos d'humor para mozos y adultos.   Trés primos vuelven alcontrase nel someráu de casa de los güelos. Ente los sos vieyos peluches y una montonera de trastes rotos, atopen los llibros que so güelu-yos lleía cuando yeren pequeños, siendo’l so favoritu “Hansel y Gretel”. Magar que pasaron munchísimos años dende entós, los trés recuérdenlu perfectamente y relleéndolu van esfrutar como si entá fueran aquellos neños d’entós.  

Garráime, que lu mato o la lloca hestoria d’Asturies, de Escenapache.

Escenapache cunta con más de diez años de trayectoria teatral asturiana. Los sos espectáculos van dende’l teatru destináu al púbicu infantil hasta’l cabaré, testos contemporáneos o costumismu punk. Los testos tán escritos y dirixíos por Marga Llano, actriz y fundadora de la compañía, con más de 15 años d’esperiencia teatral y audiovisual. Na compañía trabayen davezu artistes que collaboren na creación de caún de los espectáculos d’una manera cercana, acoricando cada detalle como si d’un llaboratoriu escénicu se tratara. La obra, en clave d´humor irónicu, desarróllase en distintes escenes y cuadros, pertenecientes, cáun d'ellos, a una dómina en concreto. Entama na prehistoria, col homo prexubilatus, antecedente remotu de los asturianos. Dientro del medievu, trátase ente más otros, de la invasión de los godos, la batalla de Cuadonga o la monarquía asturiana. La figura de Carlos V y la de Xovellanos tamién tienen el so papel nesta lloca hestoria. La Revolución del 34, la Guerra Civil (con una escena inspirada nun fechu real asocedíu na Batalla del Mazucu) y la dómina de La Transición, completen los acontecimientos del pasáu. La escena final ye futurista y afáyase nuna escursión de xubilaos al centru Niemeyer nel añu 2061, qu’incluye l'apaición de la mesma Santina.

Disculpe, caballeru, de Zig Zag Danza

Esta formación que naz nel añu 2000 como un proyectu independiente de la so directora Estrella García y como continuación d'una trayectoria artística, pedagóxica y d'investigación de más de 25 años nel campu de la danza. Tres el pasu de quince años y cola esperiencia de poner n'escena quince producciones propies, la formación convirtióse nuna sólida estructura que ye quien a abordar trabayos de distintos estilos y magnitúes, fiel a los sos principios de busca de nueves formes d'interpretar y traducir los llinguaxes escénicos. Tuvo collaboraciones puntuales en proyectos d'ópera, teatru, musical y zarzuela. Na so trayectoria recibieron abondos premios y reconocimientos. Disculpe, caballeru plantéganos el dilema ente realidá ya ilusión valiéndose de los personaxes que creara Cervantes nel so testu más universal, enseñándonos que realidá o ilusión tomen forma na nuesa cabeza y condicionen la nuesa visión del mundu que nos arrodia.

 

(CAST)

 

Escenapache, Higiénico Papel Teatro, Producciones Nun Tris y Zigzag Danza son los candidatos al II Premio de Teatro Profesional Nel Amaro en lengua asturian. El espectáculo ganador recibirá 6.000 euros en metálico    

 

El Teatro Filarmónica de Oviedo acogerá los cuatro primeros viernes de noviembre las representaciones de las obras finalistas que optarán al II Premio de Teatro Profesional Nel Amaro en lengua asturiana o gallego-asturiano: Escenapache, con el espectáculo Garráime, que lu mato o la lloca hestoria d’Asturies; Higiénico Papel Teatro, con Hansel y Gretel; Producciones Nun Tris, con Aire, y Zig Zag Danza, con Disculpe, caballeru.   Al festival asistirá el jurado, formado por especialistas en teatro y lengua asturiana, que seleccionará la obra ganadora, ya estrenada y que puede ser tanto original como versión o adaptación de títulos en otras lenguas. El Ayuntamiento de Oviedo colabora cediendo el Teatro Filarmónica, donde se representarán los espectáculos con el siguiente calendario: Aire, de Producciones Nun Tris (2 noviembre); Hansel y Gretel, de Higiénico Papel Teatro (9 noviembre); Garráime, que lu mato o la lloca hestoria d’Asturies, de Escenapache (16 noviembre), y Disculpe, caballeru, de Zig Zag Danza (23 noviembre).  

El Premio de Teatro Profesional Nel Amaro en lengua asturiana o gallego-asturiano se convoca con el objetivo de contribuir a enriquecer y prestigiar estas dos lenguas en el ámbito del arte dramático y en esta segunda edición esta dotado con 6.000 euros. Tanto el galardón como el festival llevan el nombre de Nel Amaro, autor turonés fallecido en 2011 y que a finales de la década de los setenta del siglo pasado abrió el camino para la vanguardia teatral en asturiano. En la pasada edición de este premio, el espectáculo ganador resultó ser Llázaro de Tormes, de Carlos Alba, Cellero.      

Aire, de Producciones Nun Tris  

Fundada por Inmaculada Rodríguez y Antón Caamaño como compañía profesional en 1997, Nun Tris se caracteriza por su versatilidad y capacidad de adaptación a públicos y formatos distintos. Ha  realizado 50 puestas en escena de todo tipo de estilos (calle, clásico, ópera, drama, infantil, contemporáneo, teatro-danza…) y fue la primera compañía profesional en hacer propuestas en lengua asturiana con total normalidad, buscando nuevas formas que amplíen lo que pueda entenderse por Teatro Asturiano.   El espectáculo finalista, Aire, recrea un escenario post-catástrofe, pero derivado de una situación de pérdida y olvido. La línea dramática marcada por los poemas y que aporta el desarrollo al espectáculo es clara; se parte de temas más o menos comunes en la poesía o la literatura asturianas de hoy en día, como la derrota, la idea de país, de casa o patria; desde el caos se viaja hacia la creación de una nueva realidad sobre las paredes caídas de la extinción. 

Hansel y Gretel, de Higiénico Papel Teatro  

Veinte años de experiencia ininterrumpida y más de treinta espectáculos producidos avalan la trayectoria de esta compañía, con un repertorio amplio que destaca por la diversidad temática y expresiva de las propuestas, siempre marcadas por un elegante sello personal que conjuga toques de humor, provocación y poesía. A pesar de que han abordado los más diversos géneros de teatro, destacan por sus trabajos para el público infantil y sus espectáculos de humor para jóvenes y adultos.   La obra trata de tres primos que se reencuentran en el desván de la casa de sus abuelos. Entre sus viejos peluches y un montón de trastes rotos, encuentran los libros que su abuelo les leía cuando eran pequeños, siendo su favorito Hansel y Gretel. Pese a que han pasado muchísimos años desde entonces, los tres lo recuerden perfectamente y al releerlo disfrutarán como si aún fuesen aquellos niños de antaño.   

Garráime, que lu mato o la lloca hestoria d’Asturies, de Escenapache  

Escenapache cuenta con más de diez años de trayectoria teatral asturiana. Sus espectáculos van desde obras destinadas al público infantil hasta el cabaret, textos contemporáneos o el costumbrismo punk. Los textos están escritos y dirigidos por Marga Llano, actriz y fundadora de la compañía, con más de quince años de experiencia teatral y audiovisual. En la compañía trabajan habitualmente artistas que colaboran en la creación de cada uno de los espectáculos de una manera cercana, mimando cada detalle como si de un laboratorio escénico se tratara.   La obra, en clave de humor irónico, se desarrolla en diferentes escenas y cuadros, pertenecientes, cada uno de ellos, a una época distinta. Empieza en la prehistoria, con el Homo prexubilatus, antecedente remoto de los asturianos. Dentro del medievo, aborda, entre otros hechos, la invasión de los godos, la batalla de Covadonga o la monarquía asturiana.   La figura de Carlos V y la de Jovellanos también tienen su papel en esta loca historia. La Revolución del 34, la Guerra Civil y la era de la Transición, completan los acontecimientos del pasado. La escena final es futurista y se sitúa en una excursión de jubilados al centro Niemeyer en 2061, que incluye la aparición de la Santina.  

Disculpe, caballeru, de Zig Zag Danza  

Esta formación nace en el año 2000 como un proyecto independiente de su directora, Estrella García, y como continuación de una trayectoria artística, pedagógica y de investigación de más de 25 años en el campo de la danza.   Tras el paso de quince años y con la experiencia de poner en escena quince producciones propias, se ha convertido en una sólida estructura capaz de abordar trabajos de diferentes estilos y magnitudes, fiel a sus principios de búsqueda de nuevas formas de interpretar y traducir lenguajes escénicos. Ha participado en colaboraciones puntuales de proyectos de ópera, teatro, musical y zarzuela. En su trayectoria ha recibido muchos premios y reconocimientos.   Disculpe, caballero nos plantea el dilema entre realidad e ilusión valiéndose de los personajes que creara Cervantes en su texto más universal, El Quijote, enseñándonos que realidad o ilusión toman forma en nuestra cabeza y condicionan nuestra visión del mundo que nos rodea.

1 comentario

  • # hruibjsnox Responder

    21/11/2018 03:17

    Hi! This is my first post for testing.

Dejar un comentario

captcha