Desafíos tecnolóxicos y Wikipedia nel Día de les Ciencies Asturianes

Desafíos tecnolóxicos y Wikipedia nel Día de les Ciencies Asturianes

La séptima edición de la convocatoria celébrase con una conferencia del investigador Amador Menéndez y una charla a escolares a cargu de Víctor Suárez Piñero

 

Asturies.-La Conseyería d’Educación y Cultura celebra la séptima edición del Día de les Ciencies Asturianes con dos actividaes divulgatives. Na primera, el científicu Amador Menéndez Velázquez va presentar la ponencia Desafíos tecnolóxicos de la nuestra era nel Real Institutu d’Estudios Asturianos esti xueves 9 de payares a les 19:30 hores. Nella va presentar les posibilidaes qu’ufierta la tecnoloxía como aliáu a la hora d’encarar dalgunos de los problemes y retos más importantes de la humanidá. Esti investigador asturianu ye doctor en Química pola Universidá d’Uviéu y trabaya na actualidá nel Institutu Tecnolóxicu de Materiales d’Asturies (ITMA), depués de pasar pel Conseyu Superior d’Investigaciones Científiques, el Llaboratoriu Européu de Radicación de Sincrotón, el Centru d’Investigación en Nanomateriales y Nanotecnoloxía (CINN) y l’Institutu Tecnolóxicu de Massachusetts (MIT), onde, con otros cinco profesionales, estableció’l récord mundial d’eficiencia na captura d’enerxía solar. Llogró bien de reconocimientos como’l Premiu Européu de Divulgación Científica (2013) o’l Premiu Xovellanos d’Ensayu 2017 pol so llibru Historias del futuro. La era del Homo Tecnológicus.

El vienres 10 de payares van ser los escolares de los centros educativos del C.P. El Vallín y del IES Isla de la Deva, en Piedrasblancas (Castrillón), quien van participar nuna charla divulgativa al cargu de Víctor Suárez Piñero, alministrador y divulgador del proyectu d’enciclopedia llibre Wikipedia n’Asturies. Col títulu Wikipedia: un universu d’oportunidaes, va presentar en dambos centros escolares esti proyectu que yá cunta con más de 53.000 artículos n’asturianu. L’oxetivu xeneral ye dar a conocer Wikipedia y ufiertar recursos pa promover una participación activa nel mesmu, que non solo implica la edición o llectura crítica, sinón una construcción sobre les maneres de ser y de tar na cultura dixital al traviés de la cultura llibre. L’usu y la creación de conteníos baxo llicencia llibre n’aula lleva implícitu’l fomentu dientro del ámbitu educativu d’una ciudadanía dixital comprometío colos sos derechos y deberes.

El Día de les Ciencies Asturianes coincide cola celebración nesti mes de payares del Día Mundial de la Ciencia pa la Paz y el Desenvolvimientu. Esta cita mundial ufierta la posibilidá d’amosar la importancia de la ciencia na nuestra vida diaria y alimentar el debate sobre les cuestiones científiques, averándose a la sociedá. Col lema d’anguaño, Una ciencia pal entendimientu mundial, búscase amosar la so importancia pa la paz y el desenvolvimientu sostenible, porque promueve’l compromisu de los individuos y les comunidaes locales pa compartir el conocimientu col que llograr un cambéu nos nuestros comportamientos.

 

CAST

 

Los desafíos tecnológicos y la Wikipedia protagonizan los actos divulgativos del Día de les Ciencies Asturianes

 

 

Asturias.-La Consejería de Educación y Cultura celebra la séptima edición del Día de les Ciencies Asturianes con dos actividades divulgativas. En la primera, el científico Amador Menéndez presentará la ponencia Desafíos tecnológicos de la nuestra era  y en la segunda, Víctor Suárez Piñero explicará a los escolares el proyecto de la enciclopedia libre Wikipedia.

 

El primer acto se celebrará el próximo jueves, 9 de noviembre, en el Real Instituto de Estudios Asturianos (Ridea) a las 19:30 horas. Durante la conferencia, Amador Menéndez planteará las posibilidades que ofrece la tecnología a la hora de afrontar algunos de los retos más importantes de la humanidad. El investigador asturiano, doctor en Química por la Universidad de Oviedo, trabaja actuialmente en el Instituto Tecnológico de Materiales de Asturias (ITMA), tras pasar por el Consejo Superior de Investigaciones Científicas, el Laboratorio Europeo de Radicación de Sincrotón, el Centro de Investigación en Nanomateriales y Nanotecnología (CINN) y el Instituto Tecnológico de Massachusetts (MIT), donde, junto con otros cinco profesionales, estableció el récord mundial de eficiencia en la captura de energía solar. Asimismo, ha obtenido numerosos reconocimientos como el Premio Europeo de Divulgación Científica (2013) o el Premio Jovellanos de Ensayo 2017 por su libro Historias del futuro. La era del homo tecnológicus.

 

El viernes 10 de noviembre serán los escolares del Colegio Público El Vallín y del IES Isla de la Deva, de Piedras Blancas (Castrillón), quienes participarán en una charla divulgativa a cargo de Suárez Piñero, administrador y divulgador del proyecto Wikipedia en Asturias. Bajo el título Wikipedia: un universu d’oportunidaes, presentará esta iniciativa, que ya cuenta con más de 53.000 artículos en asturiano. El uso y la creación de contenidos bajo licencia libre en el aula lleva implícito el fomento de una ciudadanía comprometida con sus derechos y deberes.

 

El Día de les Ciencies Asturianes coincide con la celebración, este mes, del Día Mundial de la Ciencia para la Paz y el Desarrollo. Esta conmemoración ofrece la posibilidad de mostrar la importancia de la ciencia en la vida diaria y alimentar el debate sobre cuestiones científicas. El lema de este año, Una ciencia para el entendimiento mundial, pretende mostrar su importancia para la paz y el desarrollo sostenible.

Dejar un comentario

captcha