Noreña va tener Reglamentu de Participación Ciudadana

Noreña va tener Reglamentu de Participación Ciudadana

El Reglamentu promovíu por Conceyu Abiertu por Noreña va aprobaráse esti xueves tres ser dictamináu favorablemente en Comisión, pese a los votos contrarios de PSOE y PP. Tien por oxetu la regulación de los medios, formes y procedimientos de participación de los vecinos y entidaes na xestión municipal, superando asina un déficit históricu nesti sentíu. Con él, búscase superar un déficit democráticu calteníu polos distintos gobiernos municipales.

Noreña va aprobar esti xueves un Reglamentu de Participación Ciudadana que regula y reglamenta l’exerciciu de los drechos de los vecinos y entidaes tocantenes a participación na xestión municipal se refier. Hestóricamente en Noreña esistió un déficit democráticu nesti sentíu. La participación ciudadana tuvo “encorsetada” y en cierto mou “secuestrada” polos gobernantes. Nun quixeron los socesivos gobiernos municipales promover la participación de vecinos y entidaes, incluso apostaron por tolo contrario.
Cola aprobación del reglamentu y el so posterior desarrollu, buscase superar esta situación y dar un nuevu pasu alantre na democratización de Noreña. Dende Conceyu Abiertu por Noreña, apostamos por avanzar hacia una democracia participativa frente al sistema representativu actual onde la participación queda en depositar un votu cada cuatro años. Queremos una Noreña onde la xente de forma individual o al traviés d’asociaciones participe nel día a día de la política, que podamos cambiar y meyorar Noreña ente toos y toes.
Aprobar un reglamentu de participación ciudadana ye un puntu fundamental del nuestru programa y ye por ello que presta poder facelu efectivu pero también enllénanos de responsabilidá de cara a la so puesta en práctica. Esti nuevu llogru reafirmanos na nuestra estratexa de cumplir la mayor parte de nuestru programa posible dende la oposición. Agora bien, si al traviés de la negociación consiguimos que Noreña tenga reglamentu, también vamos a esixir con firmeza que se cumpla. Sobre’l conteníu del reglamento faise necesario destacar dalgunes cuestiones:
Regúlense los drechos de participación ciudadana nel Conceyu. Asina, recueye los drechos d’información y de pitición. Tamién el drechu d’iniciativa ciudadana, ello ye la posibilidá de presentar cuestiones al plenu por iniciativa popular, o’l drechu de Consulta Ciudadana, estableciendo los mecanismos pa facer una consulta popular. Afíta mecanismos pa facer posible’l drechu a la participación nes sesiones públiques municipales, teniendo derechu a intervenir nos plenos y a participar nel turnu de ruegos y preguntes. Ente otres cuestiones, inclúi tamién un capítulu de defensa de los drechos de los vecinos, regulando la presentación de reclamaciones, quexes y suxerencies, asina como la so tramitación.
Regúlase igualmente’l derechu d’audiencia pública. L’AUDIENCIA PÚBLICA constitúi un espaciu de participación pa la presentación pública por parte l’Ayuntamientu y posterior debate ente esti y la ciudadanía, sobre cuestiones especialmente significatives de l’aición municipal. Tamién ye un mecanismu pa la formulación de propuestes por parte de los ciudadanos.
No que se refier a les ASOCIACIONES, nel reglamentu, amás del so drechu a la información municipal, tamién s’afiten aiciones y midides dirixíes a favorecer y fortalecer la participación de las entidaes. Por exemplu, pudiendo intervenir nes Comisiones Informatives permanentes, intervenir nel Plenu municipal o creando un Rexistru Municipal d’Asociaciones.
Col Reglamentu entámense órganos de participación como’l Conseyu de Participación Ciudadana siendo posible la creación d’otros órganos: conseyos sectoriales (pa temes concretos como pue ser de cultura, de deporte,…) o d’equipamientos (relacionaos cola xestión d’equipamientos públicos). Inclúyese yá nel testu’l Conseyu de Participación Infantil que sedría un conseyu sectorial de característiques espaciales pola so conformación y se rixe pol yá aprobáu Reglamentu de Participación Infantil de Noreña.
Cabe destacar del CONSEYU DE PARTICIPACIÓN CIUDADANA que ye l’órganu dende’l que s’analicen y coordinen les actuaciones qu’afecten al conxuntu del Conceyu y nel que participen una persona de cada Asociación, una persona designada por cada Grupu Municipal na so representación y una persona en representación de cada conseyu sectorial que pudiera esistir. Les sos funciones principales van ser debatir los planes d’actuación xenerales, canalizar quexes y suxerencies, emitir informes, promover estudios y facer propuestes en materia de desenrrollu económicu, local, planificación estratéxica de la ciudá y grandes proyectos urbanos.
Cola aprobación del Reglamentu de Participación Ciudadana consideramos que Noreña entra nuna dómina nueva, que debe marcar un antes y un depués na vida municipal. L’año 2017 debe ser l’añu nel que la sociedá noreñesa s’incorpore a la vida política municipal y exercite los sos derechos de participación. Trabayaremos por ello.

 

Noreña tendrá Reglamento de Participación Ciudadana.

El Reglamento promovido por Conceyu Abiertu por Noreña se aprobará este jueves tras ser dictaminado favorablemente en Comisión, pese a los votos contrarios de PSOE y PP. Tiene por objeto la regulación de los medios, formas y procedimientos de participación de los vecinos y entidades en la gestión municipal, superando así un déficit histórico en este sentido. Con él, se busca superar un déficit democrático sostenido por los diferentes gobiernos municipales.

Noreña aprobará este jueves un Reglamento de Participación Ciudadana que regula y reglamenta el ejercicio de los derechos de los vecinos y entidades en cuanto a participación en la gestión municipal se refiere. Históricamente en Noreña ha existido un déficit democrático en este sentido. La participación ciudadana ha estado encorsetada y en cierto modo “secuestrada” por los gobernantes. No han querido los sucesivos gobiernos municipales promover la participación de vecinos y entidades, incluso han apostado por todo lo contrario.
Con la aprobación del reglamento y su posterior desarrollo, se busca superar esta situación y dar un nuevo paso adelante en la democratización de Noreña. Desde Conceyu Abiertu por Noreña, apostamos por avanzar hacia una democracia participativa frente al sistema representativo actual donde se reduce la participación a depositar un voto cada cuatro años. Queremos una Noreña donde la gente de forma individual o a través de asociaciones participe en el día a día de la política, que podamos cambiar y mejorar Noreña entre todos y todas.
Aprobar un reglamento de participación ciudadana es un punto fundamental de nuestro programa y es por ello que nos alegra poder hacerlo efectivo pero también nos llena de responsabilidad de cara a su puesta en práctica. Este nuevo logro nos reafirma en nuestra estrategia de cumplir la mayor parte de nuestro programa posible desde la oposición. Ahora bien, si a través de la negociación conseguimos que Noreña tenga reglamento, también vamos a exigir con firmeza que se cumpla. Sobre el contenido del reglamento se hace necesario destacar algunas cuestiones:
Se regulan los derechos de participación ciudadana en el Concejo. Así, se recogen los derechos de información y de petición. También el derecho de iniciativa ciudadana, o sea la posibilidad de presentar cuestiones al pleno por iniciativa popular, o el derecho de Consulta Ciudadana, estableciendo los mecanismos para hacer una consulta popular. Se establecen mecanismos para hacer posible el derecho a la participación en las sesiones públicas municipales, teniendo derecho a intervenir en los plenos y a participar en el turno de ruegos y preguntas. Ente otras cuestiones, incluye también un capítulo de defensa de los derechos de los vecinos, regulando la presentación de reclamaciones, quejas y sugerencias, así como su tramitación.
Se regula igualmente el derecho de audiencia pública. La AUDIENCIA PÚBLICA constituye un espacio de participación para la presentación pública por parte del Ayuntamiento y posterior debate entre este y la ciudadanía, sobre cuestiones especialmente significativas de la acción municipal. También es un mecanismo para la formulación de propuestas por parte de los ciudadanos.
En lo que se refiere a las ASOCIACIONES, en el reglamento, además de su derecho a la información municipal, también se establecen acciones y medidas dirigidas a favorecer y fortalecer la participación de las entidades. Por ejemplo, pudiendo intervenir en las Comisiones Informativas permanentes, intervenir en el Pleno municipal o creando un Registro Municipal de Asociaciones.
Con el Reglamento se crean órganos de participación como el CONSEJO DE PARTICIPACIÓN CIUDADANA siendo posible la creación de otros órganos: consejos sectoriales (para temas concretos como puede ser de cultura,de deporte,…) o de equipamientos (relacionados con la gestión de equipamientos públicos). Se incluye ya en el texto el Consejo de Participación Infantil que sería un consejo sectorial de características espaciales por su conformación y se rige por el ya aprobado Reglamento de Participación Infantil de Noreña.
Cabe destacar del CONSEJO DE PARTICIPACIÓN CIUDADANA que es el órgano desde el que se analizan y coordinan las actuaciones que afectan al conjunto del Concejo y en el que participan una persona de cada Asociación, una persona designada por cada Grupo Municipal en su representación y una persona en representación de cada consejo sectorial que pudiera existir. Sus funciones principales serán debatir los planes de actuación generales, canalizar quejas y sugerencias, emitir informes, promover estudios y hacer propuestas en materia de desarrollo económico, local, planificación estratégica de la ciudad y grandes proyectos urbanos.
Con la aprobación del Reglamento de Participación Ciudadana consideramos que Noreña entra en una nueva época, que debe marcar un antes y un después en la vida municipal. El año 2017 debe ser el año en el que la sociedad noreñense se incorpore a la vida política municipal y ejercite sus derechos de participación. Trabajaremos por ello.

Dejar un comentario

captcha