Presentóse n'Uviéu "Les Asturies y el nacionalismu bascu", llibru de Xaviel Vilareyo

Presentóse nUviéu "Les Asturies y el nacionalismu bascu", llibru de Xaviel Vilareyo

L'escritor y etnólogu Xaviel Vilareyo presentó'l so reciente llibru tituláu "Les Asturies y el nacionalismu bascu" na Xunta d'Escritores Asturianos 2012 el pasáu 1 de marzu na Biblioteca del Campu San Francisco d'Uviéu. L'actu de presentación cuntó cola intervención de Llucía Fernández Marqués.

 

Les Asturies y el nacionalismu bascu ye un ensayu sobre la historia d'Asturies, una valiente aproximación a la imaxen que se tien de Les Asturies dende la óptica del nacionalismu bascu, ensayu que recibió una Mención Especial nel Premiu Asturies d'Ensayu 2009. Xaviel Vilareyo (Mieres del Camín, 1967) ye escritor, profesor y etnólogu, llicenciáu en Derechu, pertenez a la Tercer Xeneracion del Surdimientu y recibió en 2009 tamién el Premiu de Teatru de l'Academia de la Llingua. Anguañu prepara la so antoloxía poética "Del Eo al Asón". 

 

Les Asturies y el nacionalismu bascu ye un valiente y novedosu análisis en perspectiva histórica de dos nacionalismos que comparten una posición cercana nel espaciu atlánticu européu. La visión que Xaviel Vilareyo quier averar al llector ye la de cómo se contempla a Les Asturies dende la güeyada d'un nacionalismu bascu que diba camudando col tiempu los sos plantegamientos y oxetivos y tamién la concepción del so ámbitu. El llibru esclaria la improtancia de la reivindicación de lo cultural en tou procesu nacional y la so aplicación al conceptu territorial de la nación como comunidá histórica entamada en múltiples factores y elementos configuradores. El llibru de xuru nun va dexar indiferente a naide y como toles propuestes del autor nun dexará de ser una intelixente provocación del pensamientu col fin de desatar y animar el debate alrodiu los procesos de construcción de países y naciones. Tamién ye una valiosa aportación más del autor a la idea de la etnoloxía asturiana que siempre reivindica.

 

Dejar un comentario

captcha