Pablo Texón Castañón lleva’l Premiu Xuan María Acebal de poesía n’asturianu

Pablo Texón Castañón lleva’l Premiu Xuan María Acebal de poesía n’asturianu

Asturies.-La vixésima cuarta edición del Premiu Xuan María Acebal de Poesía n’asturianu recayó nel escritor Pablo Texón Castañón. El premiu, que concede la Conseyería d’Educación y Cultura, tien una dotación de 3.000 euros.  

El xuráu encargáu de valorar les quince obres finalistes tuvo presidíu pol director xeneral de Planificación Llingüística y Normalización, Fernando Padilla Palicio, y integráronlu los escritores Pablo X. Suárez Fernández, Aida Fernández Escudero, Marisa López Diz, Lourdes Álvarez García y Xosé Miguel Suárez Fernández.  

A esti gallardón podíen presentase poemarios de tema, xéneru y estructura llibres escritos en llingua asturiana con una estensión mínima de quinientos versos, siempre que fueren  inéditos y non premiaos n’otros concursos.   Ente les obres presentaes, el xuráu decidió conceder el premiu al poemariu tituláu Allumamientu, destacando “la orixinalidá temática, asina como la destreza rítmica y la variedá estilística de los poemes, que-y permiten construyir una voz poética singular pa reflexonar sobre la paternidá dende una concepción esperiencial”.  

La obra presentóse col seudónimu Bartleby. Abierta la plica, l’autor ganador resultó ser Pablo Texón Castañón.   Pablo Texón Castañón (Felechosa, 1977), profesor d’enseñanza secundaria, ye collaborador habitual en diarios y publicaciones como La Nueva España, El Comercio, Eventual, Lliteratura, Campo de los Patos, etc. Ganador de los premios de poesía Nené Losada Rico (año 2005) y Teodoro Cuesta (2007), la so producción poética en volume recuéyese nos poemarios Toles siendes, La culpa y la lluz y el recién Media vida. Poemas y cantares, editáu’l pasáu añu 2017.  

Lletrista de dellos grupos musicales de la escena asturiana (Dixebra, Verdasca, Alfredo González, Toli Morilla…) ye tamién responsable de la versión asturiana de Xulia (2007), d’August Strindberg, pa Teatro Margen, y publicó nel 2013 Un corte de pelo, selección poética de Raymond Carver.   

 

CAST

 

Pablo Texón Castañón gana el Premio Xuan María Acebal de poesía en asturiano  

 

El escritor Pablo Texón Castañón ha ganado la vigésima cuarta edición del Premio Xuan María Acebal de poesía en asturiano, que convoca la Consejería de Educación y Cultura y está dotado con 3.000 euros.  

El jurado encargado de valorar las 15 obras finalistas estuvo presidido por el director general de Planificación Lingüística y Normalización, Fernando Padilla, e integrado por los escritores Pablo X. Suárez Fernández, Aida Fernández Escudero, Marisa López Diz, Lourdes Álvarez García y Xosé Miguel Suárez Fernández.  

Al galardón podían presentarse poemarios de tema, género y estructura libres, escritos en lengua asturiana, con una extensión mínima de 500 versos, siempre que fuesen  inéditos y no premiados en otros concursos.  

El jurado ha decidido conceder el premio al poemario Allumamientu por “su originalidad temática, la destreza rítmica y la variedad estilística de los poemas, que permiten construir una voz poética singular para reflexionar sobre la paternidad desde una concepción experiencial”.  

La obra fue presentada bajo el seudónimo Bartleby. Abierta la plica, el autor resultó ser Pablo Texón Castañón (Felechosa, 1977). Profesor de Secundaria, es colaborador habitual en publicaciones como La Nueva España, El Comercio, Eventual, Lliteratura o Campo de los Patos y ha ganado los premios de poesía Nené Losada Rico (2005) y Teodoro Cuesta (2007). Su producción poética se recoge en los volúmenes Toles siendes, La culpa y la lluz, y Media vida. Poemas y cantares.  

Letrista habitual para diversos grupos musicales y cantantes (Dixebra, Verdasca, Alfredo González, Toli Morilla), es también responsable de la versión asturiana de Xulia (2007), de August Strindberg, para Teatro Margen, y publicó en 2013 Un corte de pelo, selección poética de Raymond Carver.   

Dejar un comentario

captcha