El último superviviente español de Buchenwald en la presentación del 'Máximo Fuertes Acevedo'

El último superviviente español de Buchenwald en la presentación del Máximo Fuertes Acevedo

El último superviviente español del campo de concentración de Buchenwald asistirá a la presentación del ensayo ganador del Premio Máximo Fuertes Acevedo -        Vicent García, protagonista de la obra de Xuan Santori vencedora en el certamen, también contará mañana sus experiencias al alumnado del IES Padre Feijoo de Gijón  

 

Asturias.-El protagonista de la obra 42.553: depués de Buchenwald, de Xuan Santori Vázquez, ganadora de la 23ª edición del Premio Máximo Fuertes Acevedo de ensayo en lengua asturiana, visitará mañana el Principado para participar en la presentación del libro y ofrecerá una charla al alumnado del IES Padre Feijoo de Gijón.

La obra está basada en la vida de Vincent García Riestra (Pola de Siero, 1925), deportado en 1944 al campo de concentración de Buchenwald (Thüringen, Alemania) y último superviviente español de este lugar. Su número en el centro de confinamiento, el  42.553, da título al libro. Vincent García, de 93 años, reside en Périgueux, en la Dordoña francesa, y se ha convertido en un referente ético y moral de varias generaciones.

Desde que fue liberado del campo de concentración, se ha dedicado a recorrer centros educativos franceses y ofrecer su testimonio a los más jóvenes para que conozcan de primera mano el horror del nazismo. Entre otros reconocimientos, posee la condecoración de más rango de Francia: la legión de Honor. Mañana, a las 11:30 horas, visitará el IES Padre Feijoo, donde participará en una charla-coloquio con alumnado de 2º y 4º de la ESO en la que contará sus vivencias.

El centro educativo aprovechará la visita para homenajear a todos los deportados asturianos con la plantación simbólica de un árbol en su recuerdo. Además, Vincent García presentará a las 19:30 horas en el Museo Arqueológico de Asturias la obra 42.553: depués de Buchenwald, del autor Xuan Santori Vázquez, ganadora del premio Máximo Fuertes Acevedo de ensayo en lengua asturiana que convoca el Principado.                                                                                                                                                                                                                                                       

 

8L’ ultimú superviviente del campu de concentración de Buchenwald asiste a la presentación del ensayu ganador del premiu ‘Máximo Fuertes Acevedo’ -        Vicent García ufiertará una charra coloquiu al alumnáu del IES Padre Feijoo pa cunta-yos la so esperiencia  

 

Asturies.-42.553: depués de Buchenwald, obra de Xuan Santori Vázquez, resultó ganadora na XXIII edición del Premiu «Máximu Fuertes Acevedo» d'Ensayu en llingua asturiana.

El llibru, basáu na esperiencia biógrafica de Vincent García Riestra (La Pola, Siero, 1925), deportáu en 1944 al campu de concentración de Buchenwald (Thüringen, Alemaña) y últimu superviviente español de dichu campu de concentración (el so númberu nel campu yera'l 42.553 que da títulu al llibru).

Vincent García visitirá Asturies pa participar na presentación del ensayu en llingua asturiana 42.553: depués de Buchenwald, de Xuan Santori Vázquez, amás d'intervenir nuna recepción per parte d'autoridaes del gobiernu asturianu y nuna charra-coloquiu con alumnáu del IES Padre Feijoo. Vincent García Riestra vive anguaño en Francia, en Périgueux, na Dordoña y convirtióse nun referente éticu y moral de delles xeneraciones franceses y europees. Ye un héroe nacional francés, ente les sos numberoses reconocencies tien la condecoración de más rangu de la República Francesa, la lexón d'Honor.

Desque foi lliberáu del campu de concentración hasta l'actualidá, con 93 años, Vincent García dedicóse a percorrer centros educativos franceses ufiertando'l so testimoniu a los más mozos pa que conozan, de primer mano, tol horror que supunxo'l nacismu. Asina, el martes 12 de xunu a les 11:30 hores, va visitar el IES Padre Feijoo de Xixón onde va participar nuna charra-coloquiu con alumnáu de 2.º y 4.º de la ESO na que va cuntar la so esperiencia vital nel campu de concentración.

El centru educativu va aprovechar la visita pa homenaxar a tolos deportaos asturianos plantando simbólicamente un árbol na so alcordanza. Ese mesmu día, a les 19.30 hores, va presentar nel Muséu Arqueolóxicu d'Asturies, la obra 42.553: depués de Buchenwald del autor Xuan Santori Vázquez, onde se narren les sos vivencies nel campu de concentración de l'Alemaña nazi, obra que foi ganadora de la XXIII edición del premiu ”Máximu Fuertes Acevedo” d'ensayu en llingua asturiana que convoca'l Principáu d'Asturies.

Dejar un comentario

captcha