Bioloxía en Movimientu rechaza el cuelgue a la investigación en Uniovi

Bioloxía en Movimientu rechaza el cuelgue a la investigación en Uniovi

Oviedo/Uviéu.-Dende’lcolectivud’estudiantes de la Facultá de Bioloxía, Bioloxía en Movimientu,denunciamos una vegada más los ataques y la precarización de la Universidá pública a los que les estudiantes nos vemos sometíes a diariu. Cola implantación del Plan Bolonia prometiósenos una educación individualizada, como una de les poques ventayes que aporfiaba dichu plan.

Por embargu, agoraalcontrámonos, que, col pasu los años la tendencia ye a medrar el númberud’alumnos por aula y amenorgar el númberu de grupos. Estifechuvese nidiamente nanuesafacultá, na que se reducirán pa’lcursuprósimu los grupos de práctiques (debíu a un cambiupa peor nel plan de organización docente, pol que se medra el númberu de estudiantes nos grupos reducíos de esperimentalidátipu 2 de 10 a 15-20) y por tantu medrará el númberu de alumnos en cada grupu de práctica.

Lóxicamente, esto supón un nidiuempeoramientu de la calidá del enseñuprácticu. Per un llau, nunhaiespaciufísicu nos llaboratorios, la mayoría tan preparaospa 10 o menos estudiantes. Y per otrullau, alcontrámonos con una falta de material, y el que hai en munchos casos alcuéntrasenunestáu deplorable. Sedría precisa una inversión en anovamientu de material pa’l que nunhaidineru.   Esta reforma plantéase como igua a un problema yáinstaláuna institución dendel’entamu la crisis, que ye la nula contratación de nuevos docentes, cola única esceiciónd’esticursu.

Ante esto y la continua xubilación de profesores (tenemos un profesoráu de mui avanzada edá) ye mui difícil poder cubrir les hores de docencia, d’ehí que se amenorgue’lnúmberu de grupos de practiques y tutoríes grupales. Frente a la redución de los grupos, la alternativa clara que dendel’asamblea sostenemos ye la contratación de nuevuprofesoráu, que permita anovar departamentos con falta de docentes. Pero ensin recurrir a la figura de profesor asociáu. Figura que se lleva usando indebidamente en munchesuniversidaes y que supón valise en munches ocasiones de la figura de falsuautónomupa realizar esos contratos. Contratos con una temporalidá y precariedá inaceptables. El caltener el númberu de grupos como ta ye la única solución pa mantener la calidá del enseñu, y la contratación de nuevu personal el mou de que tolos integrantes de la facultá reciban un tratuxustu y dignu.  

 

EN CAST:

 

Desde el colectivo de estudiantes de la Facultad de Biología, Bioloxía en Movimientu, denunciamos una vez más los ataques y la precarización de la Universidad pública a los que las estudiantes nos vemos sometidas a diario. Con la implantación del plan Bolonia se nos prometió una educación individualizada, como una de las pocas ventajas que aportaba dicho plan. Sin embargo, ahora nos encontramos, que, con el paso de los años, la tendencia es a aumentar el número de alumnos por aula y reducir el número de grupos. Este hecho se ve claramente en nuestra facultad, en la que se reducirán para el próximo año los grupos de prácticas, (debido a un cambio en el plan de organización docente por el que se aumenta de 10 a 15-20 el número de alumnos por grupo reducido en el régimen de experimentalidad tipo 2) y por lo tanto aumentará el número de alumnos en cada clase práctica. Lógicamente, esto supone un claro empeoramiento de la calidad de la enseñanza práctica.   Por un lado, no hay espacio físico en los laboratorios, ya que la mayoría están preparados para 10 o menos estudiantes. Y, por otro lado, nos encontramos con una falta de material, y el que hay en muchos casos se encuentra en un estado deplorable. Sería necesaria una inversión en renovación de material para la cual no hay dinero. Esta reforma se plantea como solución a un problema ya instalado en la universidad desde los inicios de la crisis, que es la nula contratación de nuevos docentes, con la única excepción de este curso. Ante esto y la continua jubilación de profesores (tenemos un profesorado muy envejecido) es muy difícil poder cubrir las horas de docencia, de ahí que se reduzca el número de grupos de prácticas y tutorías grupales.   Frente a la reducción de los grupos, la alternativa clara que desde la asamblea de bioloxía sostenemos es la contratación de nuevo profesorado que permita renovar departamentos con falta de profesorado. Pero sin incluir en nuestra universidad la figura del profesor asociado, figura que se ha estado usando indebidamente en muchas universidades y que supone en muchos casos valerse de la figura de falso autónomo para realizar esos contratos. Contratos con una temporalidad y precariedad inaceptables. El mantener el número de grupos como está es la única solución viable para mantener la calidad de la enseñanza, y la contratación de nuevo personal el modo por el cual todos los integrantes de la facultad reciban un trato justo y digno.

 

zquierda: Invierno en el robledal de la Reserva Natural Integral de Muniellos, el hábitat donde se ha encontrado la nueva especie de liquen. Derecha: Fotografía de la nueva especie Xylographa lagoi. / Sergio Pérez Ortega

Dejar un comentario

captcha